לפני 13 שנה פרצו לחיינו מלך ומלכת באדולינה, שליטי ממלכה מסתורית שמיקומה אינו ידוע. הם הביאו איתם בשורה שנויה במחלוקת שהיה לה ביקוש גדול. יותר ממאתיים אלף עותקים של הספר באדולינה נמכרו עד עכשיו והפכו את אגדת הילדים למבוגרים שכתב גבי ניצן, לאחת ההצלחות המסחריות הגדולות בתולדות הספרות הישראלית. הכל מתברר מתחיל במשרד לא שגרתי - בטבע. "בתור משרד זה הרבה יותר נוח לי מאשר לשבת בתוך חדר סגור" מודה גבי ניצן.

"הבנתי שהולך ונכתב ספר שלם חדש"

ניצן חוזר עכשיו אל גיבורי ספרו המצליח עם ספר המשך בעברית, ספר באנגלית ותכנית שאפתנית להפיץ את הבשורה גם בעולם. "לא התכוונתי לכתוב ספר המשך, התכוונתי לתרגם ואמרתי שבשביל הקורא הבין לאומי, נעשה פרק פתיחה ופרק סיום חדשים. בשלב מאוד מאוחר הבנתי שהולך ונכתב ספר שלם חדש" מודה ניצן.

בבאדולינה תיאר גבי ניצן עולם שבו כל אחד יכול לבחור אם לחיות על הגל או להיות קורבן. בספר ההמשך "שובה של המלכה" מתאר ניצן מסע חיפושים נואש של חסיד באדולינה שנפל מהגל. "הגל הזה זה גל שדבר מזין דבר. אתה מתעורר מלא באמונה שקיבלת עוד יום בממלכה שלך וככה אתה יוצא לעולם" מסביר ניצן. "העניין הוא שאפשר לאבד עירנות בדבר הזה ולהפוך לקצת עיוור, וזה קרה לי" מודה.

גבי ניצן נולד בשנת 1964 בקרית גת, גדל בערד והתגורר בילדותו בדרום אמריקה. עם תום שירותו הצבאי החל לכתוב טורים אישיים בעיתונים. בשנת 1995 עזב את ישראל ועבר להודו עם אשתו דאז, העיתונאית איימי גינסבורג, ובנם זיו שהיה בן שנה. כעבור שלוש שנים התפרקה החבילה וגבי ניצן חזר לבדו לארץ. בנו זיו, היום בן 17, חי על הקו בין הודו לישראל. לאחרונה נפרד מחברתו הגר אחרי מערכת יחסים יוצאת דופן.

"אני בן אדם שלא לפי התבנית הרוחנית"

גבי ניצן יוצא עכשיו לעולם ומתחיל לפתוח שגרירויות של באדולינה: "המקומות הפיזיים היחידים שבהם הספר נמכר הם השגרירויות האלה של באדולינה, שזה בתי קפה, בתי הארחה בכל מיני מקומות בעולם עם 'וייב' מתאים ועם תחלופה גדולה של אנשים". את השגרירות הראשונה הוא חנך בסיני עם ביתו בת הארבע וחצי, סילאן.
ההצלחה יוצאת הדופן של באדולינה, הפכה את גבי ניצן לאחד האנשים הכי מזוהים עם תרבות הניו אייג' הישראלית. "בדימוי החיצוני נוצר דימוי כזה שלעולם לא יזמתי אותו אבל הבנתי למה הוא נוצר" מסביר ניצן. "אבל זה בכלל לא שאנטי בנטי. אני לא כל כך לפי התבנית הרוחנית, לא עושה יוגה מדיטציה פנג שווי וכאלה" מוסיף. לגבי משמעות החיים האמיתית, מסביר ניצן שכל מה שצריך בחיים זה אהבה.

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> הצד הרך של שאול מופז