לדעת רבים, טל גלבוע היא מזמן שם נרדף לאקטיביזם טבעוני, כשהיא מובילה בגאווה את דגל המאבק למען בעלי החיים. מאז שזכתה בעונתה השישית של "האח הגדול" לפני ארבע שנים ועד היום היא הצליחה לעורר מודעות רבה לנושא, ובין מי שנסחפו אחריה היה אחד, יאיר נתניהו.

בראיון לריטה גולדשטיין שישודר הערב ב"אנשים" (17:15, קשת 12), היא מספרת על הקשר החברי שהתפתח לבין בנו הבכור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו - קשר שהצליח להפתיע גם אותה. 

View this post on Instagram

This week the Israeli media talked a lot about Yair Netanyahu, the Prime Minister's son, and his choice to advance to Veganism. One awesome news item after another! השבוע עסקה רבות התקשורת הישראלית בהתקדמותו של בנו של ראש ממשלת ישראל, יאיר נתניהו לטבעונות. אייטמים מהממים אחד אחרי השני!

A post shared by טל גלבוע Tal Gilboa (@tal__gilboa) on

"לא חשבתי שאם אני צריכה לטפל בעניינים אז יש לי אוזן קשבת בלשכת ראש הממשלה, לי באופן בלתי אמצעי. לא חשבתי את הדברים האלה".

הקשר שלכם מאוד מעניין. הוא נפתח, דיברתם, איך הצלחת ליצור את זה?

"אני לא רוצה לדבר על יאיר, ממש לא, אבל אני כן יכולה להגיד שמה שיש בתקשורת על יאיר לעומת מה שאני חווה מהבחור הזה - זה 180 מעלות ממש. אני יכולה להבין אותו בהרבה מאוד דברים".

View this post on Instagram

Yair Netanyahu, the son of Israel's Prime Minister, is moving forward towards Veganism and is publicly encouraging others to do the same. What great news! בנו של ראש ממשלת ישראל, יאיר נתניהו מתקדם לטבעונות ויוצא בקריאה לבני האדם להתקדם כמותו. איזו ידיעה משמחת!

A post shared by טל גלבוע Tal Gilboa (@tal__gilboa) on

אתם עדיין בקשר?

"ברור", היא עונה, אך מסרבת לענות על שאלות נוספות הנוגעות לו.

בהשך, היא נזכרת בעצב בעבר - בקושי שהיא ומשפחתה חוו בצעירותה, ומה שהוביל אותה להפוך לאישה, כמו גם לאמא, שהיא היום. "אני הייתי ילדה קטנה שגידלה את עצמה. הייתי חוזרת לבית בלי אוכל, הרי אבא שלי פשט את הרגל, היה לו מפעל לנקניקים. לא היה כסף, כלום. מבית מאוד מאוד עשיר ברעננה - הגעתי למצב של כלום, שום דבר".

איך ילדה מתמודדת עם דבר כזה?

"אין לי יותר מידי תשובות. התמודדנו עם מה שיש. אין לי ספק שמה שאני עושה - זה בגלל הילדות שלי. זה שלא ראו אותי, אני רוצה לגרום לכך שיראו את כל אלה שלא רואים אותם. ילדה ביסודי, שיודעים מה קורה אצלה בבית, ואף אחד לא חושב לעצור רגע ולטפל בילדה.

View this post on Instagram

עברית למטה In today's documentation I stood next to a dead cow, dead and laying in a sleeping position, the way my dogs cuddle up in a sort of circle. I admit that I let out a breath of relief for her. She's dead, no more suffering. On the other hand, I also stood next to a collapsed cow who fell onto her feeding bowl, her eyes opened wide, full of fear. I caressed her, I spoke to her but felt that there was nothing in her but sheer terror. I don't want to imagine what it's like to be dying and to feel the fear of death while alone, without help, without anything to dull the pain, without any consolation. I have no idea how long she had been dying before I got there, or how long she lingered after we left. I just it happened fast, I hope she was released from her miserable and difficult life as quickly as possible. בתיעודים היום נכחתי פעם אחת ליד גופת פרה, מתה בתנוחת שינה, כמו שהכלבים שלי נרדמים במעין עיגול כזה בגוף, מודה, עבורה, נשמתי לרווחה, היא מתה, לא תסבול יותר. לעומתה נכחתי גם ליד פרה קורסת, קרסה על כלי האוכל, עיניים קרועות לרווחה, מתה מפחד, ליטפתי אותה, דיברתי אליה אבל הרגשתי שחוץ מאימה אין בה כלום אחר. אני לא רוצה לדמיין אפילו מה זה לגסוס ולפחד פחד מוות לבד, בלי עזרה, בלי אלחוש של כאב, בלי נחמה. אין לי מושג כמה זמן גססה לפני, אין לי מושג כמה זמן גססה אחרי שהלכנו, מקווה שמהר, מקווה שפשוט נגאלה מחייה העלובים והקשים מהר, רק שנגמר מהר. @glasswalls  @NIR_KALUSH

A post shared by טל גלבוע Tal Gilboa (@tal__gilboa) on

"בכיתה ג' המחנכת שלי העמידה אותי מול כל הכיתה, עשתה לי צמה ואמרה 'את לא יכולה לבוא כמו פרא אדם לבית הספר' מול כל הכיתה. ילדה בת 8, כיתה ג' ואני עם דמעות בעיניים, אומרת לה 'אבא שלי לא יודע לעשות צמה'".