כשגילה קצב אחזה בידו של בעלה ביום הולדתו ה-60, ובמיוחד כשאמרה כמה מילים, זה היה רגע נדיר. כבר 44 שנים שהיא פוסעת בצילו, מאחוריו או לצידו אך מעולם לא בפרונט. קולה לא נשמע. אבל פניה של גילה קצב אומרים הכל, היא עצובה וכועסת אך לא ברור על מי יותר- על בית המשפט או על משה, בעלה.

"התמיכה שלה בו היא בלתי מסוייגת. היא חושבת שנעשה לו עוול" מספר דוד מנע, חבר קרוב של משפחת קצב. "היא קורבן פעמיים" מודה יהודית יחזקאלי, עיתונאית. "היא לא אשת קריירה ולא אשת מעמדות שכיכבה במדורי רכילות. היא הייתה אישתו של משה ואם הילדים וכל זה נהרס" מוסיפה.

בתוך פרשת המשפט והאונס של משה קצב נותרה גילה חידה עלומה. לא פצתה פה גם כשעמדה לידו באותו ראיון זוגי לכאורה עם גיבוש עסקת הטיעון. אבל אפילו כשהפסיקה להופיע בדיונים בבתי המשפט, טוען כל מי שמכיר אותה - הרעיה הנאמנה ממשיכה לתמוך בבעלה. "למרות שהיא נשמעת האישה והמסכנה - אין כדבר הזה, גילה שולטת בבית" טוענת יהודית יחזאלי. הדרמה המתחוללת בתוך גילה, בין אם היא תומכת בכל ליבה במשה, או שכבר לא, נכנסת היום להילוך חדש עם כניסתו לכלא לשנים ארוכות.

>>  קצב נכנס לכלא - כל הכתבות וכל הפרטים

נצר למשפחת רבנים

גילה פרדני נולדה בתל אביב בשנת 1948 כנצר למשפחת הרבנים הספרדית אלפסי וסבה, היה ממייסדי בני ברק. בשנת 1967 הכירה את משה קצב דרך שידוך בעקיפין של דודה של גילה, ד"ר יצחק אלפסי. אביה של גילה לא התלהב מהשידוך אבל גם לא התנגד. כעבור שנתיים הם נישאים וגילה עוזבת את תל אביב ועוברת לקריית מלאכי. "היחסים שלה עם כל תושבי קריית מלאכי הם כימיה אדירה. כולם אהבו אותה" מספר דוד מנע, חבר קרוב של משפחת קצב.

גילה עבדה כפקידה בבנק בקריית מלאכי ובינתיים יולדת חמישה ילדים. כמשה מתפתח במהירות כפוליטיקאי צעיר ומבטיח, גילה אחראית על השאר. "היא מאוד התגאתה בו, והוא מאוד אהב את היחסים שלהם שהיא תמיד גיבתה אותו. הבית חם, הילדים מרוצים, כמו בסרטים" מספרת יהודית יחזקאלי.

בשנת 2000, קצב נבחר לנשיא המדינה וגילה עוזבת את הבנק ואת קריית מלאכי ועוברת עם בעלה לבית הנשיא בירושלים. לקראת סוף כהונתו הופכות שנים של שמועות לכתב אישום: משה קצב - אנס. "היא הייתה כל כך צנועה וענווה, אז אולי מפני שהיא לא נדחפה בכל מקום שהוא הלך למעלה אז אולי זה השאיר פתח לכל מיני נשים אחרות" חושף ד"ר יצחק אלפסי, דודה של גילה קצב.
אחת מחברותיה שסירבה להצטלם לכתבה מפרשת את הידיעה והשתיקה כחולשה. היא מספרת שגילה הקפידה להרחיק את משה מחברותיה ומתארת אותה כמישהי שידעה עליו הכל והלכה אחריו ללא היסוס. טיפוס כנוע אומרת החברה. מה שגילה ידעה לא צמצם ולו במעט את התמיכה שלה ושל כל המשפחה בבעלה, גם היום. "יש נשים שחושבות ששלמות המשפחה היא מעל הכל" מודה דוד מנע. "גילה סבורה שלבעלה נעשה עוול כבד. אם מישהו סבור שהיום בשפל שלו היא תעזוב אותו, אין סיכוי בעולם. הוא היהלום שלה, היה וישאר" מספרת יהודית יחזקאלי.

אנשים, רביעי וחמישי בשעה 18:50

>> בואו לדבר על כניסתו של משה קצב לכלא בפייסבוק אנשים