המגירות הראשונות של יו"ר קדימה, ציפי ליבני, מלאות בשוקולדים וחטיפים מלוחים אבל עד שעות הצהריים ציפי לבני אוכלת כאפות בעיקר. הפריימריז בעיצומם, שאול מופז סוחף את פעילי השטח וכמחצית מחברי קדימה כבר בכיס שלו. בעוד חודש ייגזר דינה הפוליטי והיא מנסה לשדר ביטחון.

>> כל מה שרציתם לדעת על ציפי לבני

"אני מתנהלת לפי מה שאני מאמינה בו"

הבוקר שלה מתחיל בשתי מדינות לשני עמים ומשם היא ממשיכה ל"קינד דיויד" לסבב פגישות. באולם הראשי נועם שמעון פרס וציפי לבני, הרחק בקומת המרתף, יושבת לקפה עם השגריר הקנדי ומדברים על צדק חברתי לפלסטינים. "אני אף פעם לא מתנהלת מול אחרים במגרש, אני מתנהלת לפי מה שאני מאמינה בו. האלטרנטיבה האמיתית היחידה תהיה קדימה בראשותי" מספרת יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני. "גם אם יש כאלה יותר סקסיים כרגע על המגרש".

אבל לא רק לפיד סקסי, גם מופז משחק אותה ג'ורג' קלוני בימים אלו. בדיון בו היא משתתפת יושבים שניים מתומכיה הגדולים שערקו ממש עכשיו למחנה שלו. "אני לא מבטיחה דבר לאף אחד בשביל שיתמוך בי. וזה עושה הבדל" מודה לבני.
_OBJמי שכן חבר אליה בשבוע האחרון הוא עמרי שרון שהרשע בעברות רישום כוזב ומתן עדות שקר ונידון לשבעה חודשי מאסר. גם צחי הנגבי וחיים רמון שייכים למחנה שלה אבל לבני לא חוששת לתדמיה: "לא רק תדמיתי צחה. אני צחה. זה לא עניין של תדמית. אלה אנשים ששילמו, שהם כבר אחרי" מוסיפה לבני.

אין לה ברירה אלא להסיר את הכפפות. בפעם שעברה כשיכלה לממש ולהיות ראש ממשלה, בזבזה את ההזדמנות של החיים שלה: "אני יודעת היום מה שלא ידעתי אז שכבר הכל היה סגור מאחורי הקלעים. מכרו אותי. נתניהו סגר עם ש"ס, ברק סגר עם נתניהו, וגם בתוך מפלגתי היו כאלה שהלכו לש"ס להגיד להם, זה בסדר, לא ניתן לה להקים ממשלה צרה אז אתם יכולים לבקש מה שאתם רוצים" חושפת לבני.

בת לקצין מבצעים ולוחמת באצ"ל

ציפי לבני נולדה בתל אביב בשנת 1958 למשפחה בת שלושה ילדים. אביה, איתן לבני, היה קצין המבצעים של האצ"ל, ולימים חבר כנסת מטעם הליכוד. אמא, שרה, הייתה לוחמת אצ"ל גם היא שפרשה לטובת גידול הילדים. לבני השתחררה בדרגת סגן והלכה ללמוד משפטים. היא שירתה במוסד שנים ספורות וכשהייתה בת 25 הכירה את נפלתי ופרשה. בשנת 1995, בעקבות הסכמי אוסלו והמתקפות על הימין לאחר רצח רבין היא מחליטה לסגור את משרד עורכי הדין שלה ולהיכנס לפוליטיקה.
לנפלתי ולציפי יש שני בנים. הצעיר קצין בצנחנים והמבוגר סטודנט ושניהם חרדים לפרטיותם. "הם באים ממקום של 'תעשי מה שאת מאמינה בו, אנחנו לא ניפגע מכלום'" חושפת לבני.

הקשר היחיד של לבני למחאה החברתית של הקיץ האחרון היה חוסר הקוטג' במקרר המשפחתי. קולה של לבני בקושי נשמע, וכשנשמע, לא שכנע. לפני שלוש שנים היא קיבלה 28 מנדטים והיום צופים לה הסקרים 13 בלבד. "אני חושבת שהאדם ברחוב רואה מפלגה שהיא צעירה יחסית ובעצם ההתעסקויות הפנימיות האלה, היא הפכה להיות כמו כולם. והכמו כולם הזה זה לא טוב" מודה לבני.

>> כל מה שרציתם לדעת על ציפי לבני

>> מירה עווד: בין שני עולמות

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50