יכול בהחלט להיות שיום אחד יקום מישהו ויעשה פיצ'ר באורך מלא מסיפור החיים של איציק זוהר. דרמה מרתקת שמלאה בעליות, ירידות, הסתבכויות ותלאות למכביר. לתפקיד השחקן הראשי יצטרכו לקחת מישהו ורסטילי במיוחד, כי החיים של זוהר כי החיים שלו מורכבים למדי: קודם כדורגלן שנשם אוויר פסגות, ואז פרשן מוערך בערוץ הספורט, אחר כך בליין סורר וגרסת המידל איסט של דיוויד בקהאם ולבסוף איש במשבר שנע בין קריסה כללית להסתבכויות משפחתיות ומספר תקיפות פיזיות מדוברות.

אלא שמבחינת זוהר זה לא הסוף, ועוד לא ממש הגיע הזמן לכותרות סיום: הוא ובת זוגו בשנה החולפת  ליאה ארונוב חובקים תינוקת חמודה בת חודש, בת שלישית עבורו, והוא מרגיש שזה מבחינתו זמן לחשב מסלול מחדש ולעשות דברים טוב יותר. "הלידה של הבת שלי זה כמו התחדשות, כמו סוג של פעם ראשונה להיות אבא", מגלה זוהר בראיון מיוחד לתוכנית "אנשים" (הראיון המלא ישודר בראשון הקרוב) . "היא מצליחה להמיס אותי. כאשר אתה מחזיק את הדבר הזה ביד, אז אין שום דבר שיכול למנוע מהאופטימיות להתפשט עלייך".

האישה שהצילה אותי

רק לפני שנה היה זוהר במצבו הרעוע ביותר מבחינה נפשית: החובות הרבים לאינספור נושים הביאו אותו על סף פשיטת רגל והוא החליט לרדת למחתרת לתקופה ארוכה. מי שהצליחה לחלץ אותו מהמצב הקשה היא בת הזוג ליאה (31), תושבת חוזרת מארצות הברית , גרושה ואם לשלושה, שהאמינה באיציק לאורך כל הדרך ועזרה לו לשקם את מצבו המורכב. "הוא היה גמור נפשית ולא ראה את עצמו מתרומם אי פעם", היא מגלה באותו ראיון. "כל הזמן אמרתי לו שיש הרבה אנשים שהיו רוצים להיות כמוך, עם חוכמת החיים שלך והשכל שלך. לא פגשתי בן אדם בחיים שלי עם כזאת חוכמת חיים".

איציק: "פתאום אתה מוצא מישהי שמאמינה בך בכזאת עוצמה גדולה, אז אתה אומר לעצמך שאולי יש סיבה להאמין בעצמך עוד פעם, כי אני כבר איבדתי את האמונה בעצמי בדרך".

ליאה: "וויתרתי על החיים שלי ועל עצמי בשביל להוציא אותו מאיפה שהוא היה נמצא".

יומולדת משה אברמוב איציק זוהר (צילום: אסף לב)
יוצא לדרך חדשה | צילום: אסף לב

היא הייתה מודעת למצב שלך?
"בוודאי. היא הייתה מודעת להכל ועזרה לי לא מעט נפשית ופיזית. אם היא הייתה יכולה אז היא גם הייתה עוזרת לי כלכלית".

הקלישאה גורסת שאישה בונה אישה הורסת, ובמקרה של זוהר והנוכחית ליאה ארונוב, כנראה שרק החלק הראשון של המשפט נכון. השניים גרים ביחד עם בתם הטרייה בדירה בחולון. סט שונה לגמרי ממה שהורגל אליו זוהר בעבר. "גרתי בדירת רווקים והיא פשוט הוציאה אותי משם. היא אמרה לי 'אתה פה לא גר יותר, גם אם אתה לא איתי'".

ליאה: "הוצאתי אותו משם. הרגשתי שזה לא עוזר לו לגור שם כי היו שם את כל האנשים שהציקו לו בחיים".

בעצם את לוקחת סוג של רזיקה איתו?
"לא. אני רואה אותו ומאמינה בו שיצליח בגדול. מספיק לי לחיות איתו בדירה של חדר וחצי".

איציק: "אפילו המשפחה שלה לא הייתה בעד הקשר הזה. זה דורש ממני לעמוד בציפיות שלה ממני, לא של אחרים ממני. אחרים לא חיים את הרגעים השמחים והעצובים איתי. היא זאת שחייה איתי".

"זאת הייתה התקופה הקשה ביותר"

הוא נולד בבת ים לפני 42 שנה, באחת השכונות הקשות ביותר של העיר, ועבר ילדות לא פשוטה כלל, שכללה התבוננות מקרוב באזור מוכה פשע וסמים. בראיון שנערך איתו בעבר סיפר על התעללות שעבר בצעירותו – עולם שונה לגמרי מהחיים של ילדיו. "אי אפשר לעשות השוואות בין הילדות שאני עברתי, ואני גם לא רוצה לערוך את ההשוואות האלו. הילדות שאני עברתי לא יכולה להתקיים היום, לא גיאוגרפית, לא מנטלית ולא בגלל שאר הדברים האחרים".

בשנת 2008 עלה שמו לכותרות בהיבט שלילי במיוחד כאשר הותקף על ידי עבריין ונחתך בפניו בשדרות רוטשילד בתל אביב. שלוש שנים לאחר מכן היה מעורב בתגרה במועדון לילה, ובראיון באותה שנה סיפר גם על ההסתבכויות הכלכליות שלו ועל כך שאיבד לא פחות משניים וחצי מיליון שקלים בהימורים. הוא הושעה מערוץ הספורט ומיד לאחר מכן פורסם כי הוא חייב כספים למספר רב של נושים בחובות שהסתכמו בכ-700 אלף שקלים. "זאת הייתה הנקודה הקשה ביותר והפתיחה של נקודה אחרת בחיים", הוא מגלה. "ברגע שאתה נחשף ומדבר בגלוי על אותה תקופה, אז הציבור מגלה כלפיך סימפטיה ואמפתיה".

אירוע השגריר השוויצרי איציק זוהר (צילום: ראובן שניידר )
עם האישה ליאה. הצילה אותו | צילום: ראובן שניידר

איך נראה סדר יום שלך באותה תקופה?
"אין סדר יום. אין יום, יש לילה".

מה זאת אומרת?
"אתה מגיע למצב שאתה מעדיף לא לצאת החוצה ביום, רק בלילה. התביישתי בעצמי. לא כיף, זה לחיות בשקר".

מה מצב החובות שלך כיום?
"בית המשפט אסף את כל החובות האלו וכרגע זה מתנהל אצל כונס נכסים. ברגע שנציג בית המשפט יחליט מה סדר החובות לפני שאני הולך לפשיטת רגל".

כמה כסף אתה מחזיר היום כל חודש?
"700 שקלים".

אתה חושב כבר על תהליך פשיטת הרגל?
"כן. אתה נכנס להליך כזה מתוך ידיעה שזאת האופציה היחידה שלך לחזור ולחיות חיים נורמאליים. הסיבה שזה לא נעשה לפני שנה זה רק בגלל שחששתי מה יגידו עלי. היום כבר לא אכפת לי. ביג פאקינג דיל מה יגידו עלי".

אירוע קיטשן - איציק זוהר (צילום: עודד קרני)
ימי הבליינות מאחוריו? | צילום: עודד קרני

בימים אלו, וכחלק מתהליך ההבראה בחייו, משיק זוהר אפליקציה חדשה שתעזור לבליינים להגיע למקומות בילוי מבלי לעמוד בתור. זהו סטארט אפ שפיתח בעצמו, והוא הצליח לגייס כבר מיליון שקלים לטובת הפרויקט, לא לפני שנתקל בלא מעט קשיים וסירובים. "לא מאמינים לך, לא חושבים שאתה יכול לצאת מהמעגל של בילויים, בחורות וכל זה. עברתי 20 אנשים שאהבו את הריאיון אבל לא חזרו אלי. אני לא רגיל לזה".

אפשר הפעם להאמין לך שהפעם אתה בדרך חדשה?
"אני מקווה שתמצאו את המקום הקטן בלב בשביל להאמין בי".

הראיון המלא ב״אנשים״ ישודר בראשון 18:50, בערוץ 2

mako בידור בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם ובגוגל +