>> עדי קייזמן ואסתי גינזבורג בדרך לחופה

קשה לאמוד את עדי קייזמן: מצד אחד מדובר באיש צעיר ומרשים מאוד, בטוח ונאה שהצליח לכבוש את ליבה של עפרה שטראוס, מהנשים המשפיעות והמרשימות במשק הישראלי. מהצד השני, כלכלנים מציגים אותו כאדם שקיבל החלטות שגויות, על גבול התמוהות, ובאותה נשימה מדורי הרכילות מדווחים בלהט על חתונתו הקרבה לדוגמנית הבינלאומית - אסתי גינזבורג.

"ברגע שהוא התחבר למשפחת שטראוס, התנאי היה שמילה לא דולפת החוצה. הוא היה בשתיקה המון שנים" מספרת בטי רוקאווי, סוכנת דוגמניות, מכרה של קייזמן. "עכשיו כשהוא עם אסתי, הוא חזר להיות עדי קייזמן שאני הכרתי" מוסיפה.

בין גירושיו לשטראוס ואירוסיו לגינזבורג עברה פחות משנה. מבט מהיר על רשימת האקסיות של קייזמן מעלה שמות לא פחות מרשימים ביניהם מיס עולם לשעבר, לינור אברג'יל, מירי בוהדנה, מיכל ינאי ואורלי ויינרמן.  "אני חושבת שזה לא מזיק שאיש עסקים שמדשדש בצמרת ועל כתפו תמיד תלויה איזו יפהפיה זוהרת" מודה ברוריה אבידן-בריר, בעלת טור במוסף "סגנון".

מכוניות ספורט לבית הספר

אירוע עסקים עדי קייזמן ואסתי גינזבורג (צילום: אלעד דיין)
הזוג הנוצץ ביותר בישראל | צילום: אלעד דיין
עדי קייזמן נולד בשנת 1972 ובגיל שנה הוריו התגרשו ואימו נישאה לאברהם קייזמן שגידל אותו כאב. למשפחה הייתה חנות נעליים מיתולוגית שהנעילה אפילו את דוד בן גוריון. קייזמן האב הפך ליהלומן אמיד והמשפחה עברה לסביון. כבר בתיכון, ארגן מסיבות לאלפי בני נוער, נהג לבית הספר במכוניות ספורט יוקרתיות.

אחרי השחרור מצה"ל עבד עם אביו החורג כמלטש יהלומים ובגיל 32 פנה לתחום הנדל"ן והחל לרכוש נכסים במזרח אירופה. שנה אחר כך, בשנת 2005, נשא לאישה את עפרה שטראוס, אחת הנשים החזקות בישראל, אז גרושה טרייה עם שלושה ילדים ומבוגרת ממנו ב-13 שנים.

עד לנישואיו עם שטראוס, היה קייזמן איש עסקים אלמוני למדי במפה הישראלית, אך לצד אישתו הוא צמח במהירות. "ההיכרות איתה העניקה לו גישה להרבה ממוקדי הכוח והעושר במדינת ישראל" חושף שי שלו, עורך מדור שוק ההון בגלובס. בשנה שבה נישא לשטראוס, קייזמן עושה צעד ראשון גדול במגרש של הגדולים ורוכש את בניין הדואר בברלין, מבנה בעל חשיבות היסטורית במטרה להשביח את הנכס ולמכור אותו בהמשך ברווח גדול. אך למרות האופטימיות הראשונית, קייזמן נפטר מהנכס בלי הצלחה ממשית.

המפלה הגדולה והאהבה החדשה
במקביל, קייזמן מנסה להרחיב את עסקי הנדל"ן במזרח אירופה והוא רוכש חברה בורסאית בשם "אסים" בהשקעה של 40 מיליון שקלים תוך שהוא מגייס למיזם גם את גבי ואתי רוטר, מבעלי "קסטרו", ואת נעמי גז, ברוקרית בכירה וחברה קרובה של עפרה שטראוס. "העיתוי היה אומלל, ערב פרוץ משבר האשראי העולמי. בתוך תקופה קצרה מאוד אבד רוב הכסף. קייזמן נכנס למגעים עם מחזיקי אגרות החוב ותוך כדי משא ומתן, מכר את החברה תוך שהוא מפסיד עשרות מיליוני שקלים" מסביר שי שלו.

מכירת "אסים" הותירה את המשקיעים בהפסד צורב, מהלך שגרר ביקורת חריפה. בשלב הזה עוברת על קייזמן טלטלה נוספת - אחרי חמש שנות נישואין וילדה משותפת קייזמן ושטראוס מתגרשים. קייזמן עוזב את הבית המשותף ועובר ל"בית הכתום" - מבנה ארכיטקטוני מרשים בצהלה שנמצא בבעלותו של אריק גינזבורד, אביה של אסתי.

כחודש אחרי הפרידה, קייזמן מפתיע את כולם כשביתו של בעל הבית, דוגמנית העל, מוצגת כזוגתו החדשה. "אתה חושב שזה זמן קצר אבל אני חושבת שבשביל עדי קייזמן זה זמן ארוך מאוד. הוא קצ' טוב, אין אחת שלא רוצה להיות איתו" מודה בטי רוקאווי.

בפברואר השנה, במהלך מסיבה של עיתון "ספורטס אילוסטרייטד" קייזמן מציע נישואין לאסתי שאך לפני כמה חודשים השתחררה מצה"ל וצעירה ב-30 שנה מאשתו הקודמת. זמן קצר אחר כך, אביה שהוא גם בעל הדירה של חתנו לעתיד אומר בראיון לעיתון כמה הוא לא מרוצה מהשידוך. "זה לא סרט הגיוני... הפרש הגילים ביניהם גדול מידי והיא צעירה מידי בת 21. לא היה קורה כלום אם הייתה מחכה קצת" מודה אריק קייזמן בראיון.

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50