אבי בניהו, עיתנואי, יועץ ץקשורץ ומי שהיה, בין היתר, מפקד גל"צ ודובר צה"ל, עובר לרגע לצד השני של המתרס ועונה לנו על השאלות הקשות:

הוא מעיד על עצמו שהוא פחדן. לא ממש פחדן, אלא היפוכונדר. "פעם בחודש אני הולך לרופא, שואל אותו מה שלומי. עושים לי בדיקות, הורדתי במשקל, עברתי קיצור קיבה, הפסקתי לעשן". האדם שהכי השפיע עליו לאורך השנים, הוא יצחק מורדכי, שבניהו היה יועץ התקשורת שלו כשהיה שר הביטחון. ממנו למד, כך הוא מספר, לתת כבוד גם לאויב, גם לחלש. "נתינה ועוד נתינה", הוא מסכם.

"אני איש מאושר"

הוא לא היה ממהר לשנות דבר בעצמו. "אני איש מאושר, טוב לי", הוא טוען, אבל במחשבה שניה מוסיף: "אולי הייתי מנסה ללמוד יותר להקשיב. אומרים שאני קצת כוחני- אבל אני כולי לב. יכול להיות שזה מנגנון שמסתיר את זה. גם הייתי שמח להיות יותר רזה, אבל אנחנו כבר בחצי השני של החיים". משמח אותו לראות הישג שלו מתממש. "כתבה בעיתון, מהלך אסטרטגי, פעולה שהצליחה".

"אתה יודע שצריך ללכת, אבל רוצה עוד קצת"

כשהוא נזכר ברגע הקשה בחייו, בניהו חוזר לבית החולים וולפסון, בו שכב אביו אחרי ניתוח לב שעבר בהתראה קצרה, שהסתבך. "אני כבר ידעתי, עוד לפני אמא שלי,  שהוא לא יצא מזה והייתי צריך להחליט מתי להגיד לנתק את המכשירים. אתה יודע שהוא צריך ללכת, אבל רוצה עוד קצת".
בעוד עשר שנים מהיום כך הוא אומר, הוא רואה בעיקר עשייה מדינית: "בכנסת, בממשלה, מעבר לים, אבל אולי אהיה מספיק מסופק גם בשוק הפרטי", הוא מסייג, אבל דבר אחד בטוח: "בערב - תמיד בחזרה לקיבוץ".

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50