שלמה מעוז, מי שטען שהוצע לו לקנות קולות בכסף – וסירב, אמנם מצא את עצמו אתמול מחוץ לרשימת הליכוד לכנסת, אבל החיים שלו מלאים בעוד כמה תחומי עניין ותחביבים מפתיעים.

העבודה הראשונה שלו הייתה רחוקה מאד מעולם הפוליטיקה, ושלמה מעוז מספר שכדי להרוויח דמי כיס, בתור נער, עבד כגנן, תקופה שזכורה לו לטובה: "שתלתי גינות, כיסחתי את הדשא, שמרתי על הגדרות. היה מאד נחמד", הוא נזכר. זיכרון הילדות הראשון שלו פחות נעים, ומעוז מספר על  יום שנחרט בזכרונו: "היה פיצוץ בבית הכנסת 'שם טוב', בית כנסת מפורסם בבגדד. אני זוכר מונית שחורה שפינתה את הפצועים".

"רוצה לרקוד בצורה מסודרת"

כאיש המוכר לנו דווקא מעולם הפוליטיקה - החלום של שלמה מעוז מפתיע: "הייתי רוצה לרקוד  בצורה מסודרת, בלי שגיאות", הוא מודה, ומספר שכששהה בבואנוס איירס ניסה ללמוד טנגו, אבל פרש כשעזב את העיר. "בעתיד, הייתי רוצה צעדים יותר טובים, גם בפוליטיקה גם בריקוד", הוא מסכם.

"התאבלנו קרוב לשלושים שנה"

הרגע הקשה בחייו של שלמה מעוז מחזיר אותו ל-1961, השנה בה הודיעו למשפחתו שהבן הבכור, אחיו של שלמה וקצין בהנדסה קרבית, נהרג. "התאבלנו קרוב לשלושים שנה, עד למותה של אימי", הוא משחזר.

לרשימת הליכוד, כאמור, שלמה מעוז לא נכנס, אבל תכניות לעשר השנים הקרובות דווקא יש לו: "בעוד עשר שנים, אני רואה את עצמי יושב במשרד או בבית ועוסק בדבר אחד – לכתוב פרוזה או שירה. בפוליטיקה – לא חושב שאעסוק".

>> גם שירי מימון עונה על השאלות הקשות

אנשים, ראשון - שלישי בשעה 18:50