חג החירות היה מאז ומתמיד חג בעל משמעות מיוחדת בבית משפחת לאו. האב, ישראל מאיר לאו, שהיה הרב הראשי לישראל ומשמש כיום כרב הראשי של העיר תל אביב-יפו, גדל במחנה הריכוז בוכנוולד. הוריו ואחיו נספו בשואה, ובגיל שמונה הוא שוחרר על ידי הכוחות האמריקאים והתחיל לבנות את חייו מחדש כאדם חופשי. לפני מספר חודשים סגרה משפחת לאו מעגל כאשר הבן, הרב דוד לאו, נכנס לכיסא שהיה בעבר של אביו והפך בעצמו לרב הראשי של ישראל.

עוד בתכניות קשת:

"הסנקציות הפליליות מעכירות את האווירה"

לאו קיבל על עצמו את תפקיד הרב הראשי בתקופה לא קלה, כשעל הפרק סוגיות מורכבות שעלולות להעמיק את הפער בחברה הישראלית ולהפוך אותו לבלתי ניתן לגישור. אחת מהן היא סוגיית הנישואים בין זוגות חד מיניים: "מי שבוחר לחיות בשותפות עם אדם אחר זה לא קשור לנישואים", אומר לאו, "אני מסתכל על זה וכואב לי, אני מאמין גדול בבריאת העולם ושם מדגישה התורה 'זכר ונקבה ברא אותם ויברך אותם אלוקים ויאמר להם פרו ורבו ומלאו את הארץ'".

אבל הסוגיה הסבוכה מכל קשורה כנראה לחוק השוויון בנטל שעורר לא מעט מהומות בתקופה האחרונה: "דווקא כרב-סרן אני מרשה לעצמי להגיד בצורה ברורה וישרה - לו היו יורדות שתי המילים 'סנקציות פליליות' יכול להיות שהחוק הזה היה מצוין, הן לא תורמות לתוספת של חייל אחד למדינת ישראל. הן רק מעכירות את האווירה כשזה נעשה בלחץ וחיפוש כותרות, זה לא יאה".

הכתבה המלאה תשודר הערב ב"אנשים", 18:50, ערוץ 2