הקשר הצמוד של שולה זקן ואהוד אולמרט החל כבר ב-1973, כאשר זקן עזבה את לימודיה והגיעה להיות מזכירה במשרד עורכי דין. באותו המשרד, היה גם סטאז'ר למשפטים, אהוד אולמרט שמו. משם ההיסטוריה כבר ידועה - שולה ואולמרט זה אחד, כשרוצים להגיע לאולמרט פונים לשולה. זקן הפכה מילה נרדפת לנאמנות, "כספת", מי שאפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות.

"אמא שלך מאוד יקרה לי", אמר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ביולי 2012, בחגיגות בר המצווה של בנה הצעיר של שולה זקן, מי שהייתה יד ימינו במשך כמעט ארבעה עשורים. באותו אירוע חגיגי אולמרט לא ידע שזקן שומרת אצלה הקלטות דרמטיות של שיחות שניהלו ביניהם, הוא גם לא שיער שהיא תמשיך להקליט אותו בסתר ובהמשך אף תוביל להרשעתו.

"שולה זקן היא תעשיית הקלטות של אישה אחת", מספר גיא פלג, "היא הקליטה לא רק את אהוד אולמרט, המעסיק שלה, מי שהיא קראה לו ממש 'אבא'. היא הקליטה גם את נבות תל-צור פרקליטו של אולמרט, את עורך הדין שלה עופר ברטל, היא הקליטה שניים מחבריה הקרובים, את המתקשרת שלה, ממש את כל סביבתה". בחקירה הנגדית בשבוע שעבר הסבירה זקן שהקליטה אותו כי כבר לא האמינה לו. 

את הנאום מבר המצווה של בנה משנת 2012 סיכם אולמרט במילים שהיום מקבלות משמעות קצת אחרת: "אנחנו מאמינים שסוף הטוב לנצח וסוף האמת להיחשף, כך יהיה", וכך היה. המשבר הראשון של זקן ואולמרט החל בפרשת "הולילנד", כאשר זקן הבינה שאולמרט כבר לא מגבה אותה וכבר לא מזרים כספים לכיסוי הוצאות המשפט, כפי שעשה בפרשת "ראשון-טורס" בו הוא זוכה והיא הורשעה. 

בשבוע שעבר, במסגרת העדות שלה אישרה זקן כי שיקרה אז, על דוכן העדים. לאחר שהבינה כי היא מופקרת על ידי ה"פטרון" שלה, החלה להקליט את כל השיחות המפלילות שנערכו בינו לבינה. "כאשר המחלוקת ביניהם הפכה פומבית", אומר אלדד יניב, "הפכה זקן לחיה פצועה והסתערה". כך הסתיימו להם יחסים של 40 שנה, והחברים הקרובים הפכו לאויבים מרים. 

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50 

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק