כחלק מתפקידה ככתבת הרווחה, מיכל פעילן עוסקת באופן קבוע במקרים הכי קשים על סדר היום. הערב היא עוברת לכיסא המרואיין, ומשתפת את אנה בורד בשיחה ל"אנשים" (אחרי "ערב טוב עם גיא פינס", קשת 12) על אחד האירועים הכי קרובים אליה רגשית - המאבק של איציק סעידיאן.

כזכור, סעידיאן הוא לוחם חטיבת גולני שנלחם במבצע צוק איתן, אחריו סבל מפוסט טראומה שהובילה אותו למשבר נפשי וכלכלי קשה. בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל בשנת 2021 הוא החליט להצית את עצמו מול אגף השיקום של משרד הביטחון כאקט מחאתי שהעמיד את חייו בסכנה, זאת לאחר שלא קיבל את הסיוע הנדרש מהרשויות.

באותם ימים פעילן שידרה מתוך בית החולים ועקבה בדריכות וברגישות אחרי מצבו של סעידיאן, שהוסיף להתדרדר ועמד בין חיים למוות, אז דיווחה לרפי רשף בשידור: "אני לא יודעת להגיד אם הוא נראה סובל או לא, אבל הוא לא נראה שליו".

לאחר מאמצים רפואיים רבים סעידיאן נשאר בחיים, אך האירוע הקשה השפיע מאוד על פעילן, ששמרה איתו על קשר והרגישה מחויבות כלפיו. "לא דמיינתי בחלומות הכי רעים שלי שזה יכול ללכת לשם. זה היה נורא, כשהוא התחיל לתקשר ולדבר ישבתי בבית החולים בין חמש לשבע שעות".

"זה אירוע מאוד קשה עבורי, אני יודעת שזה לא אשמתי אבל אני לא יכולה לחשוב שזה לא באשמתי", משתפת בכנות על התחושות והמחשבות שמטרידות אותה עד היום, "אולי הייתי צריכה להיות יותר קשובה או להתעקש לעזור. אני יותר חרדתית בעניין הזה עכשיו, לא יודעת אם זה טוב אבל זו הסיטואציה".