מתוק לו: אם אתם מהקריות, אבל גם מהמרכז ואפילו אשדוד כנראה שנתקלתם בקונדיטוריה של דודו אוטמזגין, מחלוצי הקונדיטור-סלבס בישראל. אם אתם עדייו לא בטוחים, אולי הסופגנייה במאה שקלים תסגור את הפינה, כי הוא האיש מאחוריה. העולם של הקונדיטור זה עולם שמצטלם יפה, הכל קורה בסטייל, הכל מצופה זהב. עכשיו, הוא גם כוכב רשת שמשתף את מאות אלפי העוקבים שלו בלייף סטייל, שרירים ומאפים.

הקונדיטור הגיע ל"אנשים" ובשיחה פתוחה עם אנה בורד שיתף בדרך שעבר, הבן שממשיך בעקבותיו ואיך כמעט הצטרף לצוות השופטים של "הקינוח המושלם". אפרופו מושלם, נראה כי לאוטמזגין חשוב להיות בשליטה גם כשהוא מצלם סרטון לאינסטגרם. "הכל חייב להיות מושלם, אתה חייב שזה יהיה מושלם. אם זה לא יהיה מושלם, זה לא עובד".

דודו, 52, גדל בקריית ים, בן לארמונד ודינה, עולים ממרוקו, שקיוו שהבן יהיה טכנאי שיניים. אחרי השחרור מהצבא החליט לנסות להיות רופא שיניים, וכדי לממן את הלימודים, התחיל לעבוד במאפייה, שם מצא את התשוקה האמיתית שלו. "מההתחלה התחברתי לזה. כל העבודה עם הידיים באה לי בקלות", הוא סיפר והוסיף, "תמיד חלמתי להיות עשיר. לא ידעתי שאהיה קונדיטור אבל חלמתי להיות עשיר, לא משנה באיזה דרך. אתה עובר דרך לא פשוטה, ואתה חי בסוג של חרדות".

מה זאת אומרת?
"מהילדות הלא פשוטה, אתה אומר לעצמך: 'וואלה אני לא רוצה להיות שם'".

אמנם כיום קונדיטורים ושפים הם אייקוני תרבות אבל בעבר הקונדיטוריה לא הייתה דבר יוקרתי. "הייתי בן 27 כשפתחתי את הקונדיטוריה הראשונה בקריית מוצקין. כשאמרתי לאבא שלי ששכרתי חנות, הוא סובב לי את הגב ומאוד פחד. אמא עבדה איתי עשור שלם והייתה עושה את כל העוגות והעוגיות המיוחדות שלה ועד היום הן קיימות. היה לי טור בעיתון, ואמא הייתה אומרת 'למה אתה צריך את הטור בעיתון', אמרתי לה שאני מכין את הקרקע, שאנשים יידעו מי זה דודו אוטמזגין".

"פעם לא היה אינסטגרם או פייסבוק אבל היה חשוב להיות ברכילות בעיתון, להיות 'אין'. כל הזמן הייתי ברכילות, עושה השקות ונותן טעימות לאנשים. ככה נחשפתי", התייחס לדרך בה קיבל הכרה בתחילת הדרך. "לאט-לאט פתחתי חנות אחר חנות, עד שקניתי את כל המרכז", סיפר אוטמזגין על הבניין הראשי של הקונדיטוריה, וגם בעיצובו ניתן לראות בברור את חשיבות האסתטיקה בחייו.

>> צפו בפרק המלא על דודו אוטמזגין ב"אנשים" ב-12+

המשרד הראשי  (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

החזית של הבניין מזכירה לי משהו.
"לואי ויטון. יותר בהשראת הנקודות של המעצבת היפנית".

אם אני רוצה להתלבש כמוך, מה אני עושה?
"עליי נגיד יש משקפיים של 'קרטייה'".

אני יכולה לשאול כמה הם עלו?
"לא מעט. לא צריך לדבר על כסף אבל לא מעט. חוץ מזה יש לי שרשרת של לואי ויטון, טי שרט פשוטה של דולצ'הנעליים הם של דיור, אבל אין סמלים או משהו. הכל טבעי ונקי, לא יודעים מה זה".

ילד של אבא

בשבועות האחרונים אוטמזגין הפך ל"אבא של" אחרי שבנו גיא כבש את "הקינוח המושלם" עם עוגת ה"לומייר", עוגה שגם נכנסה לקונדיטוריה. "לא הייתה לי ברירה אלא להביא את זה גם לכאן, זה פשוט כל כך יפה וטעים, סוס מנצח לא מחליפים. אני מאוהב, כל פעם שאני עובר לידו אני מנשק אותו, לא משנה איפה הוא יהיה".

דודו ובנו  (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
להביא עוגה של אוטמזגין זה סמל סטטוס | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

כמה עולה כזו עוגה?
"250".

"יוקר המחייה" ועוגה ב-250 לא מתקיימים ביחד.
"אי אפשר למכור עוגה כזו בפחות. יש פה תהליך מורכב, זה לא לעשות עוגת שלוש שכבות של בצק, קצפת ואגוזים".

זה סמל סטטוס לבוא עם עוגה של אוטמזגין?
"לפי דעתי כן. איך עשיתי את זה? בעבודה קשה".

אתה גם חולם על פריים טיים?
"זה יגיע מתישהו".

חשוב לך להגיע?
"אני חושב שאין בן אדם שלא חשוב לו להיות בפריים טיים. אני עשיתי אודישן לשופטים ב'הקינוח המושלם' והתקבלתי להיות שופט. אחרי שבוע דחו את זה לעוד חודש כי היה להם סידור אחר עם השופטים, ואחרי חודש הורידו את זה. זאת אומרת הם לא בחרו בי".

התבאסת אז?
"לא. הם הפסידו".

הסופגנייה עם לב הזהב

והייתה גם סופגנייה אחת, כן, בדיוק זו שאתם חושבים עלייה, זו שהייתה מצופה בזהב. "אני לא יודע מאיפה הרעיון בא, חשבתי מה כבר אפשר לעשות בסופגנייה. התפרסם איזה סיפור על אוליגרך שהזמין סופגנייה בקיסריה והוא רצה משהו מיוחד. חשבתי 'מה כבר אני יכול לעשות מיוחד' ופתאום, בהברקה של שנייה, הגיע הקטע עם הזהב. למכור סופגנייה של 30 גרם ב-100 שקל, אני חושב שזה מטורף".

זה מעליב אותך כשאומרים שלא טעים?
"זה לא מעליב, זה אפילו מעצבן. עובדה שאנשים הזמינו, קנו וזה היה מדהים בתור גימיק. כנראה שלא אעשה את שוב, צריך לפרוש בשיא".

מה יהיה בחנוכה הבא?
"את זה אני לא יכול לספר לך".