אלכס סאנצ'ז, בת 25 מניו ג'רזי שבארצות הברית הגיעה לישראל בפעם הראשונה לפני 7 שנים ביחד עם אחותה כחלק ממסע "תגלית". "רציתי לחזור, והייתה לי הזדמנות מיוחדת", סיפרה סאנצ'ז לאפרת וכטל, שהלכת לפגוש אותה במהלך יום הלימודים האחרון של השנה בבית הספר בו היא מלמדת ברמלה, "בזכות התוכנית של 'מסע' יכולתי להגיע לישראל ולעבוד בבית ספר ישראלי במשך עשרה חודשים". 

בתחילת שנת הלימודים האחרונה הגיעה לארץ במטרה ללמד ילדים אנגלית בבית ספר יסודי ברמלה. "אחד היתרונות במורה אמריקאית לאנגלית היא היכולת לייצר בבית הספר תרבות של אנגלית מדוברת", סיפרה, "הרבה מהתלמידים שלי לא חשופים הרבה לאנגלית, והם פוגשים אותי כמעט בכל יום מחוץ לבית הספר, אז יש להם הזדמנות מצוינת לתרגל את האנגלית שלהם".

מניו ג'רזי לרמלה: המורה שהגשימה חלום בישראל (צילום: מתוך "אנשים", קשת12)
אלכס, שגדלה ככנער בארצות הברית, הגיעה ללמד אנגלית בישראל | צילום: מתוך "אנשים", קשת12

לפני כשלוש שנים החלה סאנצ'ז תהליך להתאמת מין ובעקבות כך, חששה תחילה מהמפגש עם התלמידים לקראת הגעתה לארץ, אבל כל החששות התבדו כשהתחילה להשתלב בבית הספר. "דאגתי מאוד, מהרגע שהגעתי לישראל", אמרה, "זה שאני יכולה לעבוד בידיעה שמנהל בית הספר תומך בי, והמורים תומכים בי, זאת חוויה מתגמלת מאוד, כי אני יודעת שאני יכולה פשוט לבוא לכאן ולעשות את העבודה שלי".

במהלך שהותה בישראל התגוררה סאנצ'ז בדירת שותפות, יחד עם עד 5 מורות אחרות שהגיעו ללמד בישראל, ופרט לתרבות ולטעמים הרבים שספגה מסביבתה, היא מספרת על חיי קהילה חמים ומכילים. "ביקרנו בכל בית ברחוב שלנו ואכלנו סעודת שבת אצל כל אחת מהמשפחות" סיפרה, "אנשים חושבים שאנשי 'מסע' באים כדי לתרום לקהילה, אבל אני חושבת שזה ההפך. הקהילה שלנו אירחה אותנו כל כך יפה, ואני חושבת שזה היה חלק מרכזי בחוויה שלי".