פחות מ-100 ימים לפני הבחירות ואחד המועמדים הבולטים במערכה הנוכחית, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ עדיין לא מדבר על אג'נדה, מטרות או כוונות. בראיון שהתקיים בפברואר 2018, התייחס גנץ בקצרה לתפיסתו בנוגע ליישובי יהודה ושומרון, וגם לנאום הכלניות שמזוהה איתו ממבצע "צוק איתן".

"אני לא מאיים על אף אחד, יכול להיות שאנשים מאויימים", אומר גנץ בקטע מתוך הראיון ומוסיף: "אותי מטריד כשאני מסתכל על החברה הישראלית, על הפלגנות שבה, על ההקצנה שבה. לאו דווקא ימין-שמאל, שזה לא הסיפור הגדול שלנו, אלא אחד כלפי השני. אני מסתכל על מקומות כמו גוש עציון, אריאל, עפרה, אלקנה - זה יישאר לנצח. אבל איך מסדרים שזה יישאר לנצח?".

עוד בראיון התייחס גנץ לנאום הכלניות שמסר במהלך מבצע "צוק איתן" ובו ביקש להרגיע את תושבי העוטף, אך בפועל ימים ספורים לאחר מכן נמשכו חילופי האש ואף נפצעו ונהרגו אזרחים וחיילים נוספים. "בנאום הכלניות, אני חושב שאמרתי דברי תוכן נכונים. לא אמרתי אותו במקום הנכון, למרות שהנסיבות שבגינן אמרתי את מה שאמרתי היו טובות לכשעצמן. רציתי לחזק את תושבי העוטף, והחלקתי שם" אומר גנץ ומוסיף: "לא ברחתי מהאחריות, למרות שמבחינה תכנית נאום הכלניות התגשם, מאוד התגשם. אבל לא הייתי צריך להגיד את זה בזמן שאמרתי".