"מה שאמרתי הייתי אומר בדיוק באותן מילים, בלי לשנות שום דבר" – כך התייחס יאיר גרבוז לנאום "מנשקי הקמעות" שלוש וחצי שנים לאחר הסערה הגדולה. בכתבתה של עדי מאירי שתשודר הערב באנשים, הוא מסתייג מהקישור הגזעני לדבריו ומוסיף כי היה עליו להתייחס בנאומו גם לקיפוח של עדות המזרח.

כזכור, עשרה ימים לפני הבחירות לכנסת ב-2015, גרבוז עמד על הבמה בכיכר רבין ונשא נאום שהחזיר את השד העדתי לקדמת הבמה הפוליטית. גרבוז, אמן ופובליציסט שעמד בראש המדרשה לאמנות במכללת בית ברל, התייחס בנאומו ל"קומץ" ממנו יצא רוצח ראש הממשלה. בפירוט אותו קומץ הולך וגדל, הוא ציין את "אנשי 'כהנא צדק' וצורחי 'מוות לערבים!'", את "הגנבים ולוקחי השוחד... והמושחתים והנהנתנים-החזיריים", והוסיף במשפט מעורר מחלקות גם את "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים".

ההתייחסות ל"מנשקי הקמעות" נתפסה כגזענית כלפי עדות המזרח, וספגה ביקורת רבה מכל המחנות הפוליטיים. בהמשך הנאום גרבוז אף הוסיף למניין הקומץ את "המטרידים המיניים והאנסים", מה שהפך את האזכור העדתי לצורם עוד יותר. אשתו של גרבוז דיברה גם היא בתכנית וסיפרה על קריאות הגנאי שהיה סופג ברחוב באותם ימים: "היו קוראים לו ברחוב בכל מיני מילות גנאי".

כתבתה של עדי מאירי תשודר הערב ב-17:15 ב"אנשים", ערוץ קשת 12