ג'ון צ'יימברס העומד בראש חברת סיסקו העולמית אמנם לא יהודי אבל כשהוא מדבר על ישראל אי אפשר שלא לשים לב לכך שהעיניים שלו נוצצות. בביקורו האחרון בארץ, דרור גלוברמן פגש אותו לראיון מיוחד. "רוב האנשים מדברים מהר כשהם מתרגשים", אומר צ'יימברס בנחת רוח האופיינית לו, "אני מדבר מהר יותר ככל שאני יותר נינוח".

חברת סיסקו העולמות שבראשה הוא עומד, היא מענקיות עמק הסיליקון שסללה שבין הישגיה אפשר למצוא גם את סלילת רשת האינטרנט העולמית. כעת השלוחה של החברה בישראל עומדת לפני פרויקט גדול שמטרתו לפתח את הנגב ולקרב בין המרכז לפריפריה באמצעים דיגיטליים.

"השקענו 7 מיליארד דולר ברכישות בישראל ועוד 150 מיליון בכ-30 חברות סטארט אפ וכל זה כי אנחנו מאמינים במדינה הזאת", אומר צ'יימברס. "ישראל יכולה לדעתי להוות דוגמא לאומת סטארט אפ ולהדגים למדינות אחרות איך כוללים את כל חלקי האוכלוסייה בעשיה. זו מדינה שתושביה חושבים מחוץ לקופסא ומוכנים לקחת סיכונים".

צ'יימברס יודע שרבים לא מצליחים להאמין אבל הוא ממשיך להתעקש שהסביבה שלנו בעתיד תהיה אף יותר טכנולוגית ממה שאנחנו מתארים שהיא תהיה. "אנחנו נישא על גופנו אביזרים שיעזרו לנו לחיות חיים ארוכים יותר", הוא אמר לדרור גלוברמן, "אם אתה סוכרתי וקמת בבוקר עם רמת סוכר חריגה ממה שצריכה להיות לך, המערכת שעל גופך לא רק תדווח לרופא שלך, היא גם תדאג שיחכה לך בפתח הדלת הפתרון הדרוש לך באותו רגע".

צ'יימברס התארח בארץ בשלוחה של סיסקו בישראל, שבראשה עומד המנכ"ל, אורן שגיא. "אנחנו בסיסקו הולכים עכשיו לנגב המזרחי כדי להאיץ את תהליך הדיגיטציה בנגב המזרחי. ילד בירוחם יכול לקבל שיעור ממורה לאנגלית ברמת השרון ואותו מורה רואה מולו עשרות כיתות בעזרת אמצעים טכנולוגיים", אומר שגיא, "אנחנו יכולים לקרב היום את הפריפריה למרכז באמצעים דיגיטליים".

"אנשים" חוזרת במהדורת קיץ מיוחדת ברביעי ה-6.7 ב-18:50