תפקידו של המפכ"ל קובי שבתאי, מעמיד אותו כל יום מול משימות קשות ושונות. אבל אולי המאתגר שביניהם, זה ניהול היחסים המתוחים שלו עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בריאיון ל"אנשים" סיפרו מקורביו של המפכ"ל ועיתונאים על הדינמיקה בין השניים וההידרדרות המהירה ביחסים שלהם.

"הוא נתן לבן גביר פטיש בראש, והוא לא סלח לו על זה. עכשיו פתאום שבתאי צריך להתחיל לעבוד איתו כשבן גביר מעליו?". סיפר ניצב בדימוס אריה עמית והוסיף, "ברגע שראיתי את המפכ"ל יושב שם בבת המצווה אמרתי לעצמי שבן גביר הולך לדרוך לאיש הזה על הראש, ובאותו ערב התחיל במסע שלו לדרוך על המפכ"ל".

אחד מהרגעים המשמעותיים במאזני הכוחות בין השניים, היה כששבתאי הגיע לאירוע בת המצווה של בתו של השר, מה שהיה נראה בעיני רבים כחנופה, רגע אחרי עימות בין השניים. הכתב ג'וש בריינר הסביר את גודל האירוע: "המפכ"ל מגיע מהמטה הארצי עד לקריית ארבע, כשכל רצונו זה למצוא חן בעיני מי שעתיד להיות השר הממונה עליו". השר באותו רגע מבין את החולשה של האדם שעומד מולו". מפקד מג"ב לשעבר, ניצב בדימוס עמוס יעקב, דווקא חשב אחרת: "הוא הלך כי הוא לא רצה לאכזב את הילדה, הוא לא הלך בשביל בן גביר. למרות המחיר שהוא שילם על זה, זה קובי".