בר פאלי גאה בעצמה, ויש לה על מה. לפני שבע שנים, כשכבר עבדה בישראל כדוגמנית וכשחקנית, היא ארזה מזוודה קטנה ונסעה ללוס אנג'לס במטרה להצליח בעיר הסרטים שמעבר לים. בימים אלה היא מבקרת בארץ לרגל צאתו של הסרט "רווח וכאב" של מייקל ביי ("רובוטריקים", "ארמגדון"), שבו היא משחקת את התפקיד הנשי הראשי לצד מארק וולברג. כבוד? בהחלט.

"בפעם האחרונה שהייתי פה, אחרי שנגמרו הצילומים של הסרט, אמרו לי: 'נו, אז כמה שניות נראה אותך שם? את גופה מספר 3 או 4?'", היא מחייכת, "אז עכשיו קצת בא לי להגיד 'וואללה, גופה מספר 1'".

זה נכון שהיית צריכה לעלות 10 ק"ג בשביל התפקיד?
"כן. כשהתקשרו לבשר לי שהתקבלתי, אמרו לי 'חדשות רעות - את תצטרכי לעלות 10 ק"ג'. אני כמובן אמרתי 'כן כן כן'. ואז התחילו שלושה שבועות של גיהינום: פתאום אפשר לתקוע מה שבא לך, אבל הכל מתרכז למטה. בשביל שזה יהיה פרופורציונאלי הלכתי למאמן אישי להרים משקולות, בשביל שגם פלג הגוף העליון יתרחב".

יש רגעים שאת אומרת 'עשיתי את זה'?
"בואי נגיד שאני לא אנג'לינה ג'ולי, אבל אני בהחלט הכי קרובה משהייתי אי פעם".

בר פאלי (צילום: אמיר מאירי)
בהשקת הסרט בארץ. מרגש כמעט כמו בהוליווד | צילום: אמיר מאירי

"זאת בסך הכל אות אחת בשם"

פאלי נולדה לפני 31 שנים בעיירה ניז'ני טאגיל שבהרי אורל ברוסיה. בת יחידה לאלכסנדר ולאולגה, שני מהנדסי תוכנה שבגיל חמש שלחו אותה ללמוד פסנתר ולצפות באופרה, ושנתיים לאחר מכן עלו איתה לישראל והתמקמו באשקלון. "נולדתי בשם ורורה. כשהגעתי לארץ אמרנו ורורה, אבל רשמו ברברה. אז אמרנו טוב, בסדר, אני אהיה ברברה, זה מה שהתעודות אומרות. כשהגעתי לבית הספר ואמרתי ברברה, אז המורה אמרה 'ברברה? זה ארוך מדי ולא עברי. את תהיי בר".

שינוי השם, שאז היה נראה כמו עניין חסר משמעות, יהפוך בעתיד לנושא שימשוך לא מעט תשומת לב - בעיקר בזכות אות אחת חסרה בשם המשפחה, שמפרידה בינה לבין סופרמודל אחרת. "רק בארץ השאלה הזאת עולה הרבה", היא אומרת על ההשוואה הבלתי נמנעת לבר רפאלי, "זאת בסך הכל אות אחת. זה לא אותו בנאדם. אנחנו גם נורא שונות ובתחום שונה לחלוטין".

בגיל 17 התמודדה פאלי בתחרות נערת השנה. היא לא זכתה, אבל הדלת לקריירת דוגמנות בארץ ובעולם נפתחה בפניה. רק בהמשך חזרה להתמקד באהבה הראשונה שלה -המשחק, וב-2005, אחרי תקופה שבה ישבה בבית בלי עבודה, הודיעה להוריה שהיא עוזבת את הארץ כדי לנסות ולהגשים את החלום האמריקאי. "האמת היא שעשיתי את ההחלטה תוך פחות מיום. קניתי כרטיס ואמרתי להורים שאני נוסעת".

בר פאלי בביקיני (צילום: צ'ינו פפראצי)
השבוע בחופי ת"א. ישראלית לכל דבר | צילום: צ'ינו פפראצי

"אמרתי לעצמי 'בסדר, את לא תהיי קאמרון דיאז'"

בגיל 23 עברה לבדה ללוס אנג'לס, וניסתה להשתלב בתעשייה המקומית כשהיא מתחרה בעשרות אלפי שחקניות צעירות אחרות שרוצות גם הן להגשים את החלום. "אני חושבת ש-80 אחוז מהאוכלוסייה בלוס אנג'לס הם שחקנים, אז מאוד קשה להיכנס לאודישנים. הלכתי להמון פגישות, וכולם אמרו 'כן, את נורא יפה וחמודה, אבל יש לך מבטא ואין לך ניירות עבודה'. בהתחלה זה לא היה קל. היו פעמים שלא היה לי כסף לאוטובוס. אבל אמרתי לעצמי 'בסדר, אם אני לא אוכל לסגור עכשיו את החודש אז אני אלווה כסף ממישהו".

בשנים הראשונות קריירת המשחק לא התרוממה, ופאלי התפרנסה בעיקר מדוגמנות ומפרסומות. במקביל הופיעה בתפקידי אורח בסדרות שונות, על תקן הבחורה הבלונדינית. "הייתה שחקנית שאמרה שכדי לשחק טיפשה צריך להיות מאוד מאוד אינטליגנטית", היא מנסה להסביר את הטייפקאסט, "יש מנגנון הגנה כזה, שאתה אומר לעצמך 'אוקיי, אני לא הולכת להיות Movie Star, וזה גם בסדר. תמיד חשבתי שאני אהיה שחקנית שעובדת פה, אבל אני לא אהיה קמרון דיאז".

והיום את כבר אומרת שיכול להיות שזה יקרה לך?
"כן".

בשלוש השנים האחרונות היא מתגוררת עם בן זוגה, הבמאי והתסריטאי הקנדי איאן קסטנר. השניים הכירו במסיבה בלוס אנג'לס, כשקסטנר פנה אליה ואמר "קוראים לי איאן קסטנר". "אני עניתי לו 'היי, קוראים לי בר פאלי'. שנינו שיחקנו מאוד קול. הוא יהודי, אז כשאמרתי לו שאני מישראל העיניים שלו נדלקו. מאז פשוט המשכנו לדבר והחלפנו טלפונים".

בר פאלי פירמיירה (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
עם כוכבי הסרט "רווח וכאב". אם את שחקנית, את לא יכולה להיות דוגמנית | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

הוא עוזר לך באודישנים?
"אנחנו משתדלים שלא להתערב אחד בקריירה של השני. לפעמים, כשאני מבקשת ממנו לעזור לי לעבוד על אודישנים, קשה לי להיפתח בגלל שהוא מכיר אותי כל כך טוב".

את חושבת שהוא האחד?
"אני לא יודעת".

לצד קריירת המשחק המתפתחת, פאלי כיכבה בשנה האחרונה על לא מעט שערי מגזינים נחשבים בעולם ואף נבחרה במקום ה-52 ברשימת 100 הנשים הסקסיות בעולם של מגזין הגברים "מקסים". רשימה, אגב, שממנה נפקדה השנה הבר עם ה-ר'. אך לצערם של לא מעט גברים בעולם, פאלי החליטה בשלב זה להשאיר את עולם הדוגמנות מאחוריה: "מאז 'רווח וכאב' הפסקתי לדגמן. זה פוגע בתפיסה של איך שהקהל רואה אותך: אם הם מכירים אותך בתור דוגמנית, קשה לאנשים לעשות את ההפרדה הזאת".

בר פאלי - הישראלית הסקסית 2012 (צילום: שי יחזקאל)
יותר סקסית מבר רפאלי. פאלי בתקופת הדוגמנות | צילום: שי יחזקאל

איפה תהיי בעוד 10 שנים?
"על סט הצילומים של סרט של וודי אלן". 

הכתבה המלאה ב"אנשים", יום ראשון (18:50) בקשת

>> לכל כתבות המגזין