בתחילת שנות ה-90 הייתה נועה ירון הסמל של החילוניות התל אביבית: אחת השדרניות הפופולאריות ביותר בגלגל"צ, מנחה בערוץ 2 ובערוץ הילדים ומוכרת בכל בית בישראל. אבל מה שהיה נראה כמו שמחת חיים גדולה מול המצלמות, מסתבר כמשבר גדול כפי שמתארת ירון בראיון ל"אנשים". "חיפשתי לחיות, אבל הכל היה כל כך קפוא וכל כל מאובן וכל כך חסר חיות, אז מתי מרגישים את החיים? כשאת על הגבול של המוות. זה רק מסכנה או מהתגרויות בגורל, ומהבחינה הזאת הגיע לי למות יותר מפעם אחת".

השינוי הדרמטי בחייה של ירון החל כשפגשה לראשונה את מי שיהפוך לבעלה בעתיד, יובל דיין. השניים חלקו דירה והחלו להתקרב, בדיוק כשדיין עצמו החל בתהליך של התקרבות לדת. "הוא היה טיפוס שמאד בז למדורי רכילות ולא רואה טלוויזיה", מסבירה ירון, "הוא ראה אותי כמו שאני וכאילו אמר לי: 'תתקלפי מותק, יותר טוב אמיתי מכוער מפוטוגני ושקרן'". בתחילה לא קיבלה ירון את השינוי בחייו של דיין והשניים נפרדו לתקופה ארוכה. כשנפגשו מחדש החליטה גם היא להצטרף ולחזור בתשובה.

מהתהליך הזה נולד "מקימי", הספר בו תיארה ירון את התהליך הארוך של החזרה בתשובה. הסרט עובד לאחרונה לסדרת טלוויזיה ששודרה ב-HOT בכיכובם של יעל פוליאקוב ומוקי.

הראיון המלא הערב ב"אנשים", 18:50, ערוץ 2

>> בואו לפייסבוק שלנו