רגע לפני איום סגירת הרכבת, כץ החליט לפצל את הרכבת, העובדים לא ישתקו על זה ואנחנו נתקענו עם שמונה שקלים לליטר ובלי אופציות אחרות. "היום לאזרח יש אלנרנטיבות לרכב הפרטי באופן חלקי בלבד" מודה השר ישראל כץ. "וזה מה שאנחנו עושים, עם כל הפיגור של עשרות השנים" מוסיף.

את חגיגות שלוש השנים של כץ במשרד התחבורה מבלה השר בכיבוי שריפות בכל החזיתות. אם תשאלו את כץ הם בעצם מדליות של כבוד: "יש רפורמה ברכבת אז מתעוררים, יבואני הרכב מתעוררים בגלל הרפורמה, השמיים פתוחים כי אני מקדם. הם מוכנים לישון כל הזמן ורוצים שלא אעשה כלום אבל אז הכל הולך ויורד בהדרגה" טוען השר.

התא הימני באוניברסיטה העברית

לישראל כץ יש תכנית מילוט. אם הכל חלילה יפול, הוא תמיד יוכל לחזור לשדות של כפר אחים, שם נולד בשנת 1955 ושם גם מתגורר עד היום. הוא בן לניצולי שואה ונחשב לתלמיד מצטיין בישיבה התיכונית "אור עציון". בשנת 1973 שירת כלוחם בצנחנים ובשת 1978 באוניברסיטת ירושלים עולמו היטלטל: "אני רואה סטודנטים ערבים מפגינים בעד אש"ף ולא הבנתי, האויב כאן?". טוען כץ.

כץ התעשת במהירות והתחבר לצחי הנגבי. תא הסטודנטים הימני שלהם צבר תאוצה והיה מעורב בפעולות אלימות ואפילו כליאת רקטור האוניברסיטה בחדרו. הציונים שלו התדרדרו והוא מצא את עצמו על ספסלי ועדות המשמעת. אבל מי שתמיד הורשע היה רק צחי הנגבי. כמה עשורים אחר כך, נחקרו שניהם בנפרד בחשד למינויים פוליטיים וכמו בעבר, הנגבי הורשע וכץ יצא נקי.

בשנת 1988 התחתן עם רונית אחרי היכרות קצרה ודרמטית, ורונית נטשה את קריירת המשפט כדי לטפל בכרם הזיתים שהקים אביו של כץ.

החיבור והנתק מאריאל שרון

את הקריירה הפוליטית שלו החל כשהתחבר עם אריאל שרון ועוזר לו להקים את המחנה ולחזור לעניינים. בשנת 1998 נכנס בעצמו לכנסת וכעבור חמש שנים, גומל לו שרון וממנה אותו לאחד התפקידים הכי יקרים לליבו - שר החקלאות. אך כעבור שנתיים, שרון יוזם את ההתנתקות וכץ מפנה לו עורף: "היה לו חשוב שאהיה איתו וביקש שאתייצב איתו אך אמרת לו שאני לא יכול כי זה דבר שמנוגד לכל התפיסה שלי. אמרתי לו שאני לא תומך בו. היום כל ליכודניק רוצה רק דבר אחד - שקדימה תיפול" מוסיף.

בשנת 2009, החליף את שאול מופז כשר התחבורה וכץ נותר בעמדות המסורתיות של הליכוד - נתניהו אמר שתי מדינות אבל לשר התחבורה יש תכניות אחרות כגון הקמת מסילות רכבת בגדה.
זמן קצר לאחר הבחירות פיארו כבישי הארץ שלטי ענק שבישרו על פרויקטים תחבורתיים גרנדיוזים. על החתום ובגדול חתומים נתניהו וכץ. בשנים האחרונות נאלץ כץ להתמודד עם חקירות לגבי מינויים פוליטיים והחשד למרמה והפרת אמונים, אך הוא יצא מזה עם פגיעה קלה.

אני מוביל מהפכה אמיתית

בחודשים האחרונים קשה לפספס את העובדה שהשר השיל ממשקלו יותר מ-30 קילוגרמים. אולי זה הלחץ בעבודה אבל בשביל להתקדם צריך תוצאות. "אי אפשר לנצח את המציאות, אנשים יודעים ורואים מה קורה בצפון, בדרום ובמרכז. אני מוביל כאן מהפיכה אמיתית" טוען כץ. "אני בטוח שבעוד שנה וחצי גם הציבור יהיה מודע מאוד לדברים ובהיסטוריה הלא רחוקה התקופה הזו תיחשב כתקופה מאוד מהפכנית" מוסיף.

>> עו"ד ארי שמאי: "ליגאל עמיר יש חוש הומור"

>> אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50