ד"ר דב קליין הפך מזמן לשם נרדף לניתוחים פלסטיים. אחרי שניתח דוגמניות, יוצאי ריאליטי ואנשי טלוויזיה רבים, לא פלא שהוא זכה לכינוי "המנתח של המפורסמים". בעידן שבו כולנו נמדדים בכמות לייקים ברשתות החברתיות ובו עשוי יותר שווה יפה יותר, הניתוחים הפלסטיים הפכו לדבר שבשגרה והמנתח זכה לתהילה.

רגע לפני שהוא תולה את האזמל בפעם האחרונה, הדוקטור הכניס את אנה בורד "באנשים" אל קודש הקודש, חדר השתלים, התייחס לסיבות שהניתוחים הפלסטיים הפכו לפופולריים, לתחושת ההזדהות עם אנשים שמגיעים אליו לטיפול, הרווחיות במקצוע שבחר והבקשות המשונות ביותר שקיבל: "היו אנשים שרצו שתלים בישבן, שתלים מאוד גדולים. שיהיה מין ישבן כזה כמו ארון".

"יש קהל שמוכן לשלם הרבה כסף בעבור העבודה" (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
מחלוצי הרפואה הפלסטית בישראל, קליין. | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

>>לצפייה בפרק המלא של "אנשים" ב+12

קים קרדשיאן כזה.
"לא, משהו הרבה יותר, אז פשוט לא הסכמתי. אני חושב שזה בקשות שבאות בעקבות כל הפילטרים וכל המדיות. בקשות לגבות מאוד מורמות, עיניים שהן מאוד באלכסון לכיוון מסוים".

יש הבדל בין נשים לגברים בדרישות כשהם באים אלייך?
"גברים זה בעיקר אנשי תקשורת שמופיעים, שחקנים ומגישי טלוויזיה אז חשוב להם מאוד הפנים. נשים יותר מתפזרות על כל הגוף".

וגייז?
"יש בקשות כמו להשתיל שרירים באזור של השוק או להשתיל סיליקון באזור של החזה בשביל לייצר דמוי שריר נפוח".

קליין, 60, נולד בפתח תקווה ללאה הפסיכולוגית ומאיר המהנדס. בצעירותו חלם להתגייס לקורס הטיס אך זיהום ברגל שהסתבך כמעט עלה לו בחייו. הוא פנה ללימודי רופאה באיטליה שם גם הכיר את אשתו, ובהמשך הפך לחלוץ המנתחים הפלסטיים בארץ. "לא היו מדברים על זה באותה תקופה", הוא סיפר.

לאיש שניתח אלפים, ויפרוש בקרוב, אין בעיה עם דימוי הגוף שלו. הוא לא עבר אף ניתוח קוסמטי, אפילו לא בוטוקס. "אני תמיד אומר לכולם: 'אתם לא צריכים'".

אתה יושב מול נשים שרוצות להעלות את הביטחון. אתה יכול להזדהות עם החוויה?
"כל עוד זה לא מפריע אין סיבה לעשות, לא צריך לעשות רק כי השכנה אמרה. צריך לחשוב על עצמנו כשאנחנו עומדים מול המראה, האם טוב לי או רע, האם אני חי עם זה בשלום או לא. כמו בגד".

לא בדיוק כמו בגד. אם אעשה ניתוח במטרה שישפר לי את הביטחון אני לא בטוחה שזה תופס לנצח.
"אני מסכים לגמרי. בדקו את גרף האושר אחרי ניתוחים פלסטיים. אחרי חודשיים זה מזנק למעלה אבל אחרי שנה וחצי יש ירידה וחזרה לבסיס".

משהו השתנה אצלך בחשיבה?
"בעבר הייתי צעיר ובעל פחות ניסיון. מאז ראיתי הרבה יותר דברים, תופעות לווי וסיבוכים. אני בגיל ומעמד שאני מרגיש שאני צריך לתת לציבור את הממדים, הקופסה הנכונה והראייה הנכונה לרפואה הזו. גם לעשות זריקת בוטוקס זה לא משהו שעושים באיזו פינת רחוב בקיוסק, זה יכול להיות מסוכן".

קליין הבין מהר דברים שלא מלמדים בפקולטה לרפואה. הוא מכונת שיווק ויש שיטענו שיש לו חלק בנרמול תופעת הניתוחים הפלסטיים בציבור, תחום שהפך לרווחי ביותר. "אף פעם לא חשבתי על הפוטנציאל הכלכלי".

חלק מהצופים יגידו: "מה הוא מקשקש, עושים מזה מלא כסף".
"נכון, זה מקצוע שיש בו הרבה כסף. באים אליי הרבה רופאים צעירים ואומרים: 'אנחנו רוצים לעבוד איתך'. כשאני שואל מה הם רוצים אז הם משיבים: 'להיות ד"ר קליין הבא'. ככל שאתה יותר טוב, כמו צייר או פסל, על ניתוחים של פיקאסו ו-ואן גוך משלמים הרבה כסף, אז יש קהל שיודע להעריך את העבודה שלך ומוכן לשלם הרבה כסף על העבודה".

"יש קהל שמוכן לשלם הרבה כסף בעבור העבודה" (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
עם הבן שהולך בדרכו בקליניקה | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

רגע לפני שאתה פורש, יש איזה ניתוח שהשפיע עלייך במיוחד?
"אני זוכר ניתוח של אמא ובת ששתיהן נולדו עם חך ושפה שסועה, זה היה מאוד משמעותי. באופן כללי אני לא חושב על ההזדקנות, עושה כל מה שאני יכול וזה הדבר החשוב. לאדמה כולנו נגיע, עם או בלי שתלים".