העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר יכול להביט אחורה בגאווה על קריירה מפוארת, שזיכתה אותו בפרס סוקולוב ובפרס ישראל לתקשורת. איש הטלוויזיה המוערך והמופנם כבר לא מרגיש צורך להתחשב במוסכמות או להיות פוליטקלי קורקט. כששאלנו אותו איך היה רוצה שיגדירו אותו, קיבלנו תשובה ישירה מאוד: "כאדם שאיננו תקין פוליטית, שאיננו מתחשב במוסכמות המזויפות".

לפני כמה חודשים עורר אחימאיר מהומה עם כשהתייחס בעמוד הפייסבוק שלו ליציאה מהארון של קרן נויבך ושל חבר הכנסת איציק שמולי, ואמר שהוא לא מבין למה הוא צריך לשמוע על מה שאנשים עושים בחדר המיטות. התגובות היו קשות: "איך אתה לא מבין, אתה חושב שהלהט"בים זה רק עניין של חיי מין, אתה הומופוב, אתה שונא אדם", אחימאיר משחזר. במבט לאחור, הוא לא מתחרט: "למה אני צריך לחזור בי? אני מאמין במה שאני אומר. זה לא חשוב לי מה אדם עושה בביתו הפרטי בין ארבע קירות. זה לא מעניין אותי. אבל אני הוספתי שאילו הייתי חבר כנסת הייתי מצביע בעד זכויות מלאות ושוויוניות גם לחברי הקהילה". 

עוד ב"אנשים":

קצת קשה למצוא היום את הרצינות של אחימאיר, אבל נראה שגם הוא נהנה להתנער ממנה לפעמים. בכתבה הוא מספר על הילדות בצל פרשת רצח ארלוזורוב, על הראיונות ההיסטוריים עם יצחק רבין ובנימין נתניהו ועל הסיבה שבגללה לא עבר לערוצים המתחרים. ויש גם סקופ: מה חשבה עליו אשתו אורה כשפגשה אותו לראשונה? ומה היא חושבת היום על ההתבטאויות שלו בפייסבוק?

"אנשים" - רביעי וחמישי ב-18:50, שבת ב-23:00