לא ברור ממה אלי ישי חושש יותר בימים אלה - מדוח מבקר המדינה על אסון הכרמל שעשוי לסמן אותו כאשם העיקרי, או מחזרתו של אריה דרעי לפוליטיקה? שני המהלכים הללו יחד וגם כל אחד בנפרד, יכולים לחסל את הקריירה הפוליטית של שר הפנים וסגן ראש הממשלה. אבל כל מי שמכיר את ישי מקרוב, טוען שהוא בכלל לא מתייחס לביקורת, ויעשה רק מה שיורה לו מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף. ככה גם בתוכנית החדשה שהוא מוביל למלחמת חורמה במסתננים ובעובדים הזרים.

אלי ישי נולד בשנת 1962 בירושלים והוריו עלו מתוניס. בשנת 1980, שירת בתחילה כטנקיסט אך ממשיך מהר מאוד כמש"ק דת. אחרי הצבא הוא רוכש מקצוע לחיים כמסגר. בתחילה לא חלם שהעתיד שלו נמצא בפוליטיקה עד שפגש את ניסים זאב, ממקימי ש"ס: "אלי ישי התחיל הכי מלמטה בש"ס וטיפס למשרת סגן ראש ממשלה" מסבירה רהב-מאיר. בשנת 1988 הוא הפך לעוזרו הקרוב והאישי של אריה דרעי והקריירה שלו מזנקת למעלה כשדרעי צונח לכלא. כבר אז נהג לוודא שלא תדבק בו אחריות למעשים שלדעתו לא היה אחראי לגביהם למשל כשר הרווחה.

בשנים האחרונות, אלי ישי נגע בשמיים כשר הפנים שבכירי המדינה עמדו בתור כדי לכבדו בשמחות. אבל המוזיקה שהוא שמע באוזניים, בוודאי בחלק גדול מהזמן, הייתה קצת שונה. "אלי ישי בלחץ אבל הוא בלחץ כבר 12 שנים" מספרת העיתונאית סיון רהב-מאיר. "וודאי שבש"ס מפחדים מהקלף הזה ששמו אריה דרעי" מוסיפה.

ישי בוודאי גם שומע מאז השריפה בכרמל, לא מעט רעשים מהסוג הביקורתי על המחדל. "הוא היה חייב להתפטר כי הוא היה אחראי למחדל" פוסק ח"כ מטעם מרצ, ניצן הורוביץ. בימים הקרובים מבקר המדינה יפרסם את מסקנותיו בנושא השריפה בכרמל, ישי מצידו נוהג להתראיין בכל מקום אפשרי ומנקה את עצמו מאחריות כשהוא טוען שמדובר בונדטה אשכנזית: "אם זה היה שר אחר, לא חובש כיפה, לא דתי מסורתי, חרדי, אם הוא לא היה כזה, היו משבחים אותו" טוען השר אלי ישי.

בסופו של דבר אם ישי ימשיך לרקוד בראשות ש"ס, זו תהיה החלטתו הבלעדית של הרב עובדיה יוסף. "אלי לגמרי רגוע, אם הרב עובדיה יגיד לו, אז הוא יעשה את זה" טוען חיים ולדר, חבר קרוב של אלי ישי. "ההישג שלו הוא בשמירה על השפיות היציבה בש"ס. יש כאלה שאומרים שהרב עובדיה אוהב את ש"ס מבויתת ורגועה יותר, ויש כאלה שבוודאי היו רוצים לחזור לימי התהילה, ימי דרעי, שבעה עשר מנדטים, מהפיכה" מסבירה סיון רהב- מאיר.

החייל של הרב עובדיה יוסף
הוא שולט בש"ס כבר 13 שנים אך בעצם לא בדיוק שולט: "נהוג לומר שש"ס של אריה דרעי היא בשליטת אריה דרעי והוא בפרונט. וש"ס של אלי ישי היא בשליטת הרב עובדיה יוסף ואלי ישי הוא החייל" מסבירה רהב-מאיר. "זו הבעיה כשאתה מפקיד משרד חשוב כמו משרד הפנים בידי מפלגה כמו ש"ס שהיא מפלגה לא דמורקטית. היא מקבלת את ההוראות שלה מרב, מאדם מסוים ואלו לא נורמות ממלכתיות" טוען ח"כ ניצן הורוביץ. אודי קסירר היה האיש הקרוב ביותר לישי כמאבטחו. מאז הספיק לפרוש אבל הוא מכיר מצוין את הקשר של ישי עם הרב המחליט. "השר כל בוקר מתפלל אצל הרב בבית, אחרי התפילה הם משוחחים וזה טאבו" מסביר אודי קסירר.

כשהכרמל עלה בלהבות, התברר שכבאים כמו דני חייט ז"ל למשל, עבדו מול האש בלי ציוד ראוי. התוצאות היו מחרידות. ישי הגיע למקום ומיד הבהיר שהמחדל ממש לא באחריותו. חשוב להבהיר שדו"ח מבקר המדינה שעתיד להתפרסם אין משמעות אופרטיבית. כלומר ישי לא יפוטר מתפקידו והנזק, אם יהיה, הוא תדמיתי בלבד וזה לא בהכרח מטריד את ישי: "הוא לא מתחנף, הוא לא עושה את החשבון של מי שלא אוהב את זה. המטרה של אלי ישי, באמת ובתמים,  היא לרומם את הציבור המזרחי בישראל" טוען חיים ולדר.

אנשים, ימי רביעי וחמישי, 18:50

>> בואו לדבר על אלי ישי בפייסבוק אנשים