יעל דיין לא מבקשת רחמים, בגיל 74 היא נלחמת במחלה חסימתית של הריאות, ונאבקת להמשיך להיות רלוונטית. "אני לא מוצג היסטורי", היא אומרת לחיים אתגר שהתארח בביתה, "או שאני מעניינת או שלא, ואם אני מעניינת אז סליחה, זה יהיה כך גם בלשון עבר, הווה, ועתיד".

יעל דיין – הצצה (תמונת AVI: mako)
יעל דיין: "בסך הכל זכיתי" | תמונת AVI: mako

דיין שגדלה בצילו של אביה, הרמטכ"ל ושר הבטחון לשעבר, משה דיין ז"ל, מתייחסת להתמודדות עם הפרשות השונות בהן היה מעורב. "שהייתי בת 16 שאלתי אותו הכל, על העתיקות. הוא ענה שכל מה שיש בבית עבר ביקורת. בתור ילדה זה היה נורא לראות את הכותרות האלו. התשובות שלו היו מאוד לא נעימות".

אחיה של דיין, התסריטאי והבמאי אסי דיין, הוציא באחרונה אוטוביוגרפיה טלוויזיונית בה תקף את יחסיו עם אביו. יעל  לעומת זאת שלמה עם מערכת היחסים עם אביה: "בסך הכל זכיתי, האבהות שלו היתה טובה, היה לי חשבון קטן שנוצר בסוף, אבל כבר לא היה לי עם מי לדבר. עכשיו 30 ומשהו שנים אחרי, זה נמחק כאילו לא היה".

באשר ל"התחשבנות" של אחיה עם אביהם, היא מודה כי לא תמיד השלימה עם הדרך, אך מעולם לא בחרה לעצור בעדו: "הסיפור של אסי וההתנהלות שלו מול הציבור, והחשיפה של עצמו זהו סיפור מרתק", הסבירה, "אני מכבדת גם את הדברים שאני לא מסכימה איתם ואין לזה שום משמעות".

אנשים, ראשון עד שלישי בשעה 18:50