>> משפט אחד של עופר עיני יכול לשנות סדר יום לאלפי ישראלים

בשנת 1992 עיני כבר הגיע לתפקיד יושב הראש של ועד העובדים הארצי של מס ההכנסה. בשנת 1999 ממנה אותו עמיר פרץ ליושב ראש הסתדרות עובדי המדינה בישראל. כעבור שש שנים, נבחר פרץ לראשות מפלגת העבודה והוריש לעיני את תפקיד יושב ראש ההסתדרות החדשה. מאז הוביל עיני מספר מאבקי עובדים מוצלחים.

יחד עם התחזקות כוחו כמייצג העובדים התחזק מעמדו של עיני בהסתדרות כמעט לכדי מעמד של דיקטטור. אף אחד לא מעז לצאת נגדו והתמיכה בו מקיר לקיר. "כשאתה מסתכל על ההצבעה האחרונה לשביתה, הוא השיג 100 אחוז מההצבעה. זה מראה קצת על הדמוקרטיה של צפון קוריאה וקובה" מספר נחמיה שטרסלר, פרשן "הארץ" וחדשות ערוץ 2.

"הוא הצליח ליצור משטר של פחד בתוך ההסתדרות כאשר אף אחד לא מעז להרים את הראש נגדו" חושף לאון מורוזובסקי, לשעבר יו"ר הסתדרות הפקידים.

עו"ד רוית דום (תמונת AVI: mako)
מתוך אנשים | תמונת AVI: mako
לשיא כוחו הגיע עופר עיני לפני שנתיים - האיש שאמור לייצג עובדים, רקח במו ידיו את הקמת הממשלה של בינימין נתניהו כשצירף לו את אהוד ברק. אבל בשנה האחרונה מעמדו של עיני נמצא בנסיגה כשהסתכסך עם אהוד ברק, כשלא הצליח לנכס לעצמו את המחאה החברתית הגדולה ביותר שפרצה בישראל והושלח לשולי הדרך. עכשיו כשהבחירות לראשות ההסתדרות קרובות, עיני צריך להחזיר לעצמו את הכוח שאבד והוא מחפש אותו במאבק ששירת אותו לפני חמש שנים - המאבק על עובדי הקבלן.

האנשים שלו כוללים בראש ובראשונה את אחיו בני, מנכ"ל סיעתו שמכונה מנכ"ל ההסתדרות. את עורכת הדין רוית דום, שהייתה ראש המטה שלו בשנים האחרונות, מינה עיני בתחילת השנה למנכ"ל רשת החינוך עמל. היום מודה עיני לראשונה כי בזמן האחרון התהדק הקשר בינו ובין רוית דום.

>> עוד על הקשר הרומנטי בצמרת ההסתדרות

שכר של שר ומגורי יוקרה
מבקריו של עיני מזכירים גם את הצמדת שכרו לזה של שר לראשונה בתולדות ההסתדרות. ואת העובדה שארגון העובדים רכש דירה בשכונת יוקרה בצפון תל אביב לשימושו. לאחרונה גם דווח כי רכש דירה במגדל ברמת השרון בשווי 3 מיליון שקלים. "הבן אדם גר בדירת פאר, דירת פנטהאוז על חשבון ההסתדרות. בניגוד לכל קודמיו ואף אחד לא מעז לפתוח פה ולהגיד למה" מודה לאון מורוזובסקי, לשעבר יו"ר הסתדרות הפקידים.

עופר עיני נזרק מהמאבק החברתי שהתעורר בקיץ האחרון אבל הוא מצליח למצב את עצמו שוב כמגן העובדים והחלשים. הלחם והחמאה שלו הם הועדים הגדולים - הם מממנים את ההסתדרות ועיני גומל להם בהתאם. "עד לרגע זה, לא שמעתי את עופר מצהיר שהוא הולך לפוליטיקה גם לא בשיחות יום שישי" מודה אחיו, בני עיני. "אני חושב שיש לנו עוד הרבה מה לעשות למען העובדים לפני שנחשוב על תפקיד פוליטי כזה או אחר בכנסת/ממשלה" הוסיף.

>> הזדמנות נוספת: אריק סיני חוזר הביתה

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50