מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו סוגר כבר שמונה חודשים בתפקיד. עד עכשיו הוא עדיין לא יכול לזקוף לזכותו הישגים מרשימים במאבק בפשיעה, אבל מנסה לעשות שינוי בתחומים שלא ממש טופלו בהצלחה לפניו: התדמית, תלוש המשכורת, שדרוג המדים וגם - הכרס של השוטרים. "הוא היה עוף שונה. גם בלוק שלו, גם בשפה שלו. הוא מאוד זהיר " מודה הדס שטייף, כתבת לענייני משטרה בגל"צ. "הוא מפכ"ל אחר" מוסיפה.

>> כל מה שרציתם לדעת על יוחנן דנינו

תדמית השוטר הישראלי
חשוב לו להיות נחמד והוא מצליח בזה ומתעסק הרבה בתדמית השוטר ובלוק או שאולי זו פשוט אישתו הדיאטנית שמחצצרת לו. היא כבר העבירה אותו לאוכל אורגני ועכשיו הוא הולך גם על השוטרים. "תאכלו פחות שניצל וצ'יפס. ואם כבר החלטתם ללכת על צ'יפס תקפידו לא לטגן אותו אלא לאפות בתנור", מייעץ המפכ"ל. כך נוהגים בביתו במודיעין, שם מגדלים הוא ורעייתו ארבעה ילדים. בבית משפחת דנינו נוהגים לאכול גם סושי, אותו למד המפכ"ל להכין בעצמו.

החזון של מפכ"ל המשטרה דנינו בהיבט התזונתי, הוא שהתור לסלט בחדרי האוכל במשטרה יתארך על חשבון התור הארוך לשניצלים - והוא אף מאמין שאם השוטרים יפנימו את עצותיו זה יקרה בקרוב.

יוחנן דנינו נולד בשנת 1959 וגדל באשקלון למשפחה דתית. "גם בתור ילד הוא אף פעם לא התעסק ולא הסתבך ולא הסתכסך עם אף אחד" מודה אורי דנינו, אחיו של יוחנן. הוא הוזמן לישיבת "מרכז הרב" היוקרתית אך החליט להתנדב לצנחנים ובזמן הצבא הוריד את הכיפה. באוניברסיטה פגש את יעל, ואחרי שנה וחצי של חברות נישאו ולהם ארבעה ילדים.

החוקר של הירשזון, אולמרט וקצב
הקידום של דנינו היה מהיר. הוא גדל כחוקר וטיפס למעלה במסלול מאוד לא שגרתי שכלל מעט מאוד תפקידי שטח. גם המזל שיחק תפקיד כשפרשת בר לב מתפוצצת בלב המירוץ למפכ"לות בחדש להטרדות מיניות של ניצב אורי בר לב. בר לב פורש והתיק נסגר אבל דנינו כבר יושב בכיסא המפכ"ל. "הוא אמר בדרך שהוא תמיד אומר 'אני אגיע הכי רחוק בלי להיות לא מפקד תחנה, לא מפקד מרחב', הוא עשה את זה" מסבירה הדס שטייף מגל"צ.
כראש אגף החקירות הוא ראה למשל את הלבן בעיניים של השרים הירשזון וחיים רמון, משה קצב וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בכל המקרים האלה המליץ דנינו להגיש כתב אישום. כשהיה ביאחב"ל חקר גם את ארקדי גאידמק שהיה במידה רבה איש יחסי הציבור שלו, אבל מבקריו אומרים שבתחילת הדרך הפגין פחות אומץ לב כשחקר את פרשת האי היווני והמליץ שלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה דאג אריאל שרון. "זה לא סוד, יוחנן פוליטיקאי. הוא ידע תמיד איפה להיות, למי להיות קשוב. שרים פנו אליו באופן אישי, הוא קשר את הקשרים בגלוי" מסבירה הדס שטייף. "פוליטיקאי? כן. אני אינני יודע אם זו גנות, אם זו מילה לגנותו. הוא איש יחסי ציבור, נכון אבל לא בזכות זה הוא הגיע למפכ"לות"  מסביר השופט בדימוס שלי טימן.

>> כל מה שרציתם לדעת על יוחנן דנינו

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> קים אלפרון מתנתקת מעולם הפשע

>> כל הכתבות של אנשים