ענת עצמון נולדה ב-1958 בתל לאביב להניה, מדריכת נוער, ושמואל, שחקן. למרות שהוכתרה בסוף שנות ה-70 כאחת הנשים היפות במדינה – בילדותה זה היה סיפור אחר לחלוטין. "הייתי ילדה עם עין סגורה ובת בן כזו", היא מספרת, "לא הייתי מלכת הכיתה. לקראת סוף העממי יצאה הנערה שבי ודברים החלו להשתנות".

היא שירתה בתאטרון צהל ובגיל 19 קיבלה את תפקידה הראשון בסרט שפתח את סדרת הסרטים של אסקימו לימון, וכך הפכה מבחורה אנונימית לאחת הנשים המפורסמות במדינה. "נתתי לזה לעוף מעליי", היא אומרת, "אפילו יותר מידיי". שנה אחר כך השתתפה לצד גידי גוב וגלי עטרי בסרט דיזנגוף 99, במהלכו צילמו השלושה סצנה נועזת שהפכה לאחת המפורסמות בקולנוע הישראלי. "לא יודעת מה עבר עלינו", היא מודה בגיחוך.

בגיל 29, בזמן צילומי הסרט "הלם קרב", פגשה את השחקן דן תורג'מן, ואחרי שלוש שנים השניים התחתנו. עצמון נזכרת  בהיכרות בין השניים: "כשהכרתי את דן אני הייתי הרבה יותר מפורסמת ממנו ואחר כך הוא התפרסם. פשוט הכרנו וכנראה שנועדנו לעשות את הילדים המקסימים שיש לנו".

לזוג שני ילדים – ליאם הבכור בן ה-18, הנמצא בשנת שירות, ואלעד בן ה-14. לאחר 12 שנות נישואים ענת ודן התגרשו. "אני לגמרי מבינה מה קרה", היא משתפת, "זה בסדר. זה מוזר פתאום אחרי כל כך הרבה שנים של זוגיות אבל יש בזה לפעמים הקלה. יחסים בשלב מסוים בחיים הם כאלה ולפעמים אתה צולח אותם יותר או ופחות".

מ-2008,  עצמון נמצאת בזוגיות עם דני סנדרסון, חבר להקת כוורת, זוגיות שהחלה בשידוך של בתו של סנדרסון. עצמון מספרת שלא הייתה בטוחה שתמצא זוגיות של פרק ב': "אחרי שנפרדתי מדן בהחלט לקחתי בחשבון שאני להשאר גם לבד. במפגש הראשון היה קליק ללא ספק. אני אוהבת אותו".

לכל הכתבות של "אנשים"