עשר שנים לאחר שמייקל לואיס הגיח לחיינו והפך לאחד מכוכבי הנוער הגדולים, נדמה שהקהל הישראלי כבר לא ממש מעוניין בו. הקריירה דעכה, וכבר שלוש שנים שהוא מחפש את דרכו מחדש הכי רחוק מפה שאפשר – בניו-יורק.

מפתיעה אותי הכנות שאתה יודע שאתה לא כאן כי לא אוהבים אותך.
"כן, זאת המציאות ולמדתי להסתכל אליה. הבנתי שאני לא רצוי כאן".

זה כואב?
"זה חבל לי".

לואיס נמצא בימים אלה בביקור בארץ, בבית שבו גדל, בן הוא מתיישב לעשות חשבון נפש. "בראייה לאחור כשמסתכלים על הדמות הזאת 'מייקל לואיס' אז אולי היינו צריכים לשנות קצת דברים", הוא אומר בגילוי לב, "הייתי צריך להיות אני ובהרבה מקומות לא הייתי אני כי פחדתי ממה שאנשים יגידו. פחדתי מהתגובות הרעות".

כשהיה בן 18 התגרשו הוריו של לואיס ואביו עזב את הארץ. שנה לאחר מכן הוא קיבל פטור משירות בצה"ל בעקבות מום בליבו ובחר להתמקד בקריירה ולא להתנדב לשירות לאומי. כשקולות הביקורת הלכו וגברו, מייקל ביקש לטענתו להתנדב לצה"ל, אך לא נענה. הוויכוח סביב שירותו הצבאי מגיע לשיאו דווקא בנסיבות משמחות, כשב-2009 הוא זכה בעונה החמישית של "רוקדים עם כוכבים".

"זה היום הכי מאושר בחיי ולמחרת זה היום הכי מגעיל בחיים שלי. כתבה בענק עם כותרת 'משתמט'. שלחו לי תמונות ואמרתי 'אלוהים ישמור, התחלנו שוב'. לא רצו לגייס אותי, לא רצו שאתנדב, די חאלס! מדינה מיליטריסטית, אז זה כואב. יש אנשים שיצאו בדרך מכוערת שלא עשו להם את אותו עוול, למה? בגלל איך שאני נראה?".

הייתה בך איזו מחשבה אם פעם אחת תגיד, 'חברים בגיל 18 עשיתי טעות'?
את יודעת כמה פעמים אמרתי את זה כבר? אם הייתי מתגייס בגיל 30 אז זה יפתור את זה ואז אנשים יתחילו לאהוב אותי? לא, אני לא אעשה את זה כדי שיאהבו אותי. די לצביעות, זה מעצבן אותי".

בהמשך מייקל הוזמן להשתתף בגרסת הvip של הישרדות, אך פרש לאחר שהתמוטט במהלך הצילומים.
אני זוכרת שאז היו דיבורים שזאת הייתה הצגה, כאילו לא מאמינים לך.
"כמו שאמרתי לך, אם הייתי קצת יותר שמן, קצת יותר שעיר אולי היו מאמינים לי. השילוב של הדברים יוצר אנטגוניזם. 'לא רוצים להאמין לו, זה לא אמיתי, הוא משקר'. הכי קל להגיד את זה".

מייקל הרגיש שהקהל בישראל ממשיך להפנות לו עורף ומחליט ולעבור לגור בניו יורק. הוא התמקם בהארלם, בדירה צנועה מאוד יחד עם שני שותפים. "זה לא מנהטן, זה אנשים אמיתיים, מהגרים. יש לי דירה ברמת גן במגדל הכי גבוהה, קומה 56. ממנה לעבור לחדר בהארלם שלא תמיד יש שם שקט, זה האנטיתזה. אבל זה החיה אותי, הייתי צריך את זה".

>> אביבית בר זוהר נפרדה מהחבר

mako בידור בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם ובגוגל +

מייקל לואיס (צילום: אמיר מאירי)
לואיס בשבוע שעבר. עדיין פגוע | צילום: אמיר מאירי