לכבוד סוף 2013 מערכת "אנשים" פתחה בפרויקט מיוחד וביקשה מכם, גולשי mako, לתת ציונים לאנשים שמשפיעים על חיינו בצורה המהותית ביותר: הם קובעים כמה נעבוד, כמה נרוויח, איזה מיסים נשלם, ולמעשה מנהלים לנו את החיים- הפוליטיקאים. בשבוע החולף הצגנו את חמשת המועמדים המובילים והרי התוצאות: 

מקום ראשון: בנימין נתניהו

את המקום הראשון קטף ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא כבר מכיר את כסא ראש הממשלה מקרוב והשנה התיישב עליו בשלישית, אבל נאלץ להקים קואליציה עם שני יריביו הטירונים הפוליטים בנט ולפיד. בנוסף, עם התפקיד הבכיר מגיעה גם הביקורת הציבורית: הטיסה ללונדון, גלידת הפיסטוק וההוצאות האישיות משכו הרבה אש לכיוונו וגם היחסים עם הנשיא אובמה נראים מעורערים. ובכל זאת, לצד הקשיים, כישורי ההסברה המעולים לצד הניסיון הרב בפוליטיקה, הן בתפקידים שונים בישראל והן בתפקידים בנציגנו בעולם, עשו את שלהם והקנו לו את המקום הראשון ברשימה.

נתניהו שמח על בחירתו ובראיון מיוחד סיכם את השנה שלו: "אני כל כך גאה בטייסים שלנו, בטייסות שלנו, זה פשוט מחמם את הלב. אתה רואה את הצעירים והצעירות של מדינת ישראל בחוד החנית של צה"ל, אנחנו שומרים על הבטחון ביד חזקה ובזרוע נטויה. במטוס יושבים אנשים צעירים שמגנים על שמי המדינה כמו שחיילי ואזרחי המדינה ששומרים על מהקרקע. אני גאה בבטחון שלנו למרות שזה דורש מאמצים בלתי פוסקים ואני גאה בכלכלה שלנו שצמחה מעל כל התחזיות ומעל הכלכלה העולמית, האבטלה נמוכה, גם את זה נמשיך", אומר ראש הממשלה.

כמו גולשי mako גם נתניהו בחר את אנשי השנה שלו שמגיעים מתחום שמחוץ למעגל הפוליטי: "בשנה הזאת איבדנו שני אנשים מופלאים, שהם אנשי השנה שלי. אריק איינשטיין וספי ריבלין ז"ל, שהעשירו את התרבות שלנו ותמיד יהיו חלק מאיתנו", הוא אומר.

לסיום, נתניהו מספר מה הוא מאחל לעצמו לקראת השנה האזרחית החדשה: "מעל הכל לשמור על היציבות של הארץ שלנו מול מזרח תיכון גועש ורועש. ישראל היא פנינה, יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר אבל כל אחד שמסתכל בעין אובייקטיבית רואה שהמדינה שלנו חריגה - אבל חריגה לטובה. צריך לטפח אותה ולהעלות אותה".

מקום שני: נפתלי בנט

הוא בוגר סיירת מטכ"ל, הייטקיסט שנטש את את השוק הפרטי לטובת משרה ציבורית, הוא הפך את כולנו לאחים והבטיח לאחות את הסדקים בקרב קבוצות שונות בישראל. אבל בזמן האחרון העתיד נראה פחות ורוד עבורו: החרדים כינו אותו 'עמלק' וברית האחים עם 'יש עתיד' עומדת בסימן שאלה. ובכל זאת, גולשי mako הצביעו, השפיעו והעניקו לשר הכלכלה את המקום השני והמכובד. הקרב צמוד וכל האופציות פתוחות: ייתכן שהוא יצליח לשפר את מיקומו בשנה הבאה ולהתברג בראש הרשימה.

מקום שלישי: יאיר לפיד

שר האוצר רשם הישג יוצא דופן כשגרף 19 מנדטים בבחירות, קטף את אחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה, הפך לאח של בנט וכיכב ברשימת 100 המשפיעים של מגזין "טיים" האמריקאי. כל זה עדיין לא הציל את יאיר לפיד מהביקורת הקשה שנשמעה כלפיו על הגזירות, הדיעות הפוליטיות ומה שביניהן. גולשי mako דירגו אותו במקום השלישי, הישג לא רע יחסית לותק הקצר שצבר בפוליטיקה. אם יקיים את הבטחותיו המרכזיות מתקופת קמפיין הבכירות כנראה שמיקומו בדירוש של שנה הבאה ישתפר.

מקום רביעי: אביגדור ליברמן

אחרי שזוכה מכל ההאשמות נגדו והוכיח שהוא חף מפשע, ליברמן סוגר את השנה בכיוון חיובי. אבל בדרך הוא התבטא לא פעם בניגוד למדיניות הממשלה, התעקש לצאת נגד המשא ומתן עם הפלסטינים וסירב לסלוח לטורקים בפרשת המרמרה. במקביל, הוא מתקשה להשתחרר מהתדמית המאיימת שנוצרה לו בקרב הציבור. גולשי mako בחרו להעניק לו את המקום הרביעי, ייתכן שבשנה הקרובה הוא יוכל לחזור למרכז העניינים ולשפר את מיקומו בעקבות חזרתו לכסא שר החוץ.

מקום חמישי: יצחק (בוז'י) הרצוג

הוא נכדו של רב ראשי, בנו של נשיא לשעבר, קצין במיל' ובעל תואר במשפטים. אחרי שחלש על מספר תיקים בכירים, יצחק (בוז'י) הרצוג מסמן את המטרה הבאה: ראשות ממשלת ישראל. הוא אמנם גבר על יחימוביץ' בקרב על ראשות "העבודה", אבל רבים טוענים שהוא חסר ניסיון ועלול להפקיר חלק מבוחריו אם יחליט להיכנס לקואליציה. ייתכן שחוסר הניסיון המיוחס לו הביא אותו למקום החמישי בלבד אבל במקביל נראה שהשנה הוא יוצא לדרך חדשה, מה שעשוי להעלות את הדירוג שלו בשנה הבאה.

 "אנשים", רביעי - חמישי, 18:50