אבי בניהו כבר היה בכל מקום, עשה הכל בשביל כולם. הוא עיתונאי וגנרל, דובר ומנהל, איש עסקים ועסקן. מוקדי הכוח משתנים – בניהו תמיד מחובר. הוא בלתי-נביך, בניהו. לכל שאלה – מענה, לכל תהיה – סיפור. מישהו חשוב אמר לו פעם משהו, או אמר עליו – ובניהו זוכר הכל ואת כולם.

בניהו דווקא לא נולד בקיבוץ, אלא בבית בשכונת יד אליהו בתל אביב, לפני 53 שנים, ליעקב וללאה, הבכור מבין שלושה אחים. כשהגיע לשומר הצעיר נפתחו עיניו. בהתחלה זו היתה המדריכה טובת המראה, אחר כך – הסתובב בארץ לחפש לעצמו קיבוץ. וזה – בגיל 16. מהשירות כמש"ק מודיעין בחיל האוויר השתחרר ב-1980, וב-82' החל לכתוב במעריב ובהמשך בעל המשמר. הוא נחשב לכתב צבאי חרוץ, לפחות בתחילת הדרך. בעוד הוא צובר קשרים רבים במערכת הביטחון – בבית, היו מודאגים

ב-1992 הגיע הכתב בניהו ללשכת הרמטכ"ל אהוד ברק לראיון לחג. הניצוצות עפים, ואחרי חודש הוא מקבל הצעה להתמנות לראש ענף קישור לעיתונות (עק"ל) בדובר צה"ל, קצין בדרגן סגן אלוף. בינתיים, בניהו משפר את מעמדו ומרחיב את קשריו בקרב הצמרת הביטחונית. הוא שימש כדובר המשלחת ישראלית לשיחות השלום עם ירדן ועם אש"ף. ב-94' עזב בניהו, לאחר שלא הסתדר עם דובר צה"ל החדש עמוס גלעד. ב-2007 מינה אותו גבי אשכנזי לדובר צה"ל. אם מירי רגב פתחה את הצבא לתקשורת והכניסה עיתונאים לשדה הקרב במלחמת לבנון השנייה, בא בניהו ועשה את ההיפך הגמור.

שר הולך וראש ממשלה בא, ובניהו כבר קרוב ל-30 שנה בלב העניינים. כשהשתחרר לפני שנה וחצי מתפקידו כדובר צה"ל, עמדו בפניו לא מעט אפשרויות. הניסיון והקשרים מונפו לבסוף לתוך מגדלי עזריאלי, קומה 42. משרד "בניהו תקשורת". היום הוא משרת את נוחי דנקנר: "קיבלתי ממנו פניה לתגבר את הצוות של רני רהב, ניר חפץ ונוספים, וקיבלתי את זה עליי בשמחה וגאווה", הוא אומר, "אין שמחה לאיד בציבור, יש כמיהה שהוא יצליח".

בניהו מתייחס גם לקרן יורק הרוצה לקחת את השליטה באי.די.בי ואומר: "קרן יורק מצאה באי.די.בי טרף קל לכאורה. הם התכנסו באישון לילה והחליטו לעשות תרגיל מסריח". בניהו מתייחס גם לאפשרות שיריץ את אבי אשכנזי לראשות מפלגת העבודה ואומר: "אני יכול להיות ראש עיריית תל אביב או ראש הקהילה היהודית במרסיי, זה הדרג שאני מכוון אליו".

אנשים, ראשון-שלישי, 18:50

לכל כתבות אנשים