ב-22 באפריל 2013 הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב על כוונתה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע, נגד ראש עיריית בת ים שלמה לחיאני בעבירות של מתן ולקיחת שוחד מרמה הפרת אמונים הלבנת הון שבועת שקר והעלמת מס. השימוע ייערך באוגוסט ולאחריו ייקבע האם יוגש נגדו כתב האישום.

בראיון לחיים אתגר בתכנית "אנשים", קצת פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות המקומיות, הוא מסביר שהוא ממש לא בטוח שיצליח להיבחר שוב. "אני חושב שיש אופציה שזה יגמור לי את הקריירה הפוליטית, אבל אני חושב שאני אתגבר על זה".

גם אם לא ייבחר הפעם לכהונה שלישית, יש ללחיאני תכניות גדולות לעתיד. בתשובה לשאלה האם הוא עדיין חושב שיהיה ראש ממשלה, הוא עונה בביטחון מלא "בטח, כן, ברור".

לחיאני אומר בראיון כי לדעתו ראשי הרשויות הם האנשים הכי טובים בארץ ועדיין רבים מהם נחקרים, אבל כלום לא קורה. "רון חולדאי נחקר, מרים פיירברג נחקרה", הוא אומר ומוסיף, "הציבור לא רוצה אנשים מושחתים ומי שלא מושחת ייבחר ומי שמושחת לא ייבחר. נחכה ולבחירות ונראה מה חושבים עלי".

למרות החקירות העומדות נגדו, אי אפשר לקחת ללחיאני את ההצלחות במהלך כהונתו בת ים השתנתה באופן דרמטי. מאזור שהוכר כמוכה פשע ועבריינות הפכה עיר החוף לאזור מגורים מבוקש ובשנה האחרונה אף נרשמו בה עליות מחירי הדיור הגבוהות ביותר בגוש דן.

תדמיתו של לחיאני ספגה מהלומה לאחר שמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פירסם ב-2007 דוח חמור לפיו ראש העיר העסיק וקידם מקורבים בתפקידי מפתח בעירייה בניגוד לנעלים, בהם גם אמו של לחיאני. בנוסף, פרסם המבקר שאשתו תוגמלה באופן חריג עבור תפקידה כמנהלת מטה הבחירות של בעלה. על פי חלק מהחשדות בכירים בעירייה המקורבים ללחיאני, נטלו עבורו הלוואות, כדי לסייע לו לכסות חוב ובכך עבר עבירה של מרמה והפרת אמונים. בנוסף, נטען שלחיאני ואחיו פנו לבעלי עסקים בבקשה לקבל הלוואות בידיעה שבקשתם תענה נוכח מעמדו של לחיאני.

החקירה נגד לחיאני הגיעה לשיא בדצמבר 2008 כשהמשטרה הגיעה בשעת בוקר מוקדמת לביתו מצויידת בצלמי טלוויזיה למעצר מתוקשר. 

"אנשים". א'-ג' ב-18:50