מאז המחאה החברתית של קיץ 2011 אין בפוליטיקה תואר נחשק יותר מחבר הכנסת החברתי ביותר. הדירוג נקבע מתוך תרומתם לקידום זכויות חברתיות, כלכלה הוגנת והגנת הצרכן. נתוני המבחן החברתי נאספו גם הפעם על-ידי עובדי ומתנדבי אתר האינטרט "כנסת פתוח". רוצים לדעת מי הם חברי הכנסת שדואגים לזכויות האזרח? לפניכם התעודה המלאה.

אין תמונה
ח"כ שלמה מולה
מקום 5- ח"כ שלמה מולה (קדימה)

מולה הגיש 173 הצעות חוק אשר מתוכן 5 נכנסו לספר החוקים. הוא הגיע למקום מכובד זה בעיקר בזכות פעולותיו לקידום מיעוטים ואוכלוסיות חלשות.

מקום 4- ח"כ אילן גילאון (מרצ)

אין זכות לפרטיות. ח"כ גילאון (צילום: פייסבוק מפלגת מרצ)
ח"כ אילן גילאון | צילום: פייסבוק מפלגת מרצ

כמו מולה, גם גילאון הגיש 173 הצעות חוק. שלוש מהן עברו קריאה שניה ושלישית ונכנסו לספר החוקים. גילאון מתברג במקום גבוה במבחן החברתי בזכות מחויבותו לקידום צעירים ונכים בישראל.

 

מקום 3- ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ)

אין תמונה
ח"כ ניצן הורוביץ

הורוביץ נמצא מקום אחד אחרי גילאון ברשימת מרצ לכנסת, אבל מקום אחד לפניו במבחן החברתי שלנו. הורוביץ הגיש 219 הצעות חוק שמתוכן 9 עבורו. הוא פעל רבות לקידום חוק יסוד חדש- חוק יסוד זכויות חברתיות.

מקום 2- ח"כ איתן כבל (העבודה)

מאוכזב. ח"כ כבל (צילום: חדשות 2)
ח"כ איתן כבל | צילום: חדשות 2

כבל הציע לא פחות מ-236 הצעות חוק- 15 מתוכן אושרו. בנוסף, היה ממובילי חוק הדיור הציבורי והציע לא פחות מ-12 הצעות חוק שעניינן הגנת הצרכן.

 

מקום ראשון- ח"כ דב חנין (חד"ש)

ח"כ דב חנין בטור אישי (צילום: חדשות)
ח"כ דב חנין | צילום: חדשות

לא מקרי שגם אנשים שרחוקים ביותר ממפלגתו של חנין, חד"ש, מדברים בהערכה על פעילותו הפרלמנטרית. חנין הוא אחד מחברי הכנסת החרוצים ביותר: הציע 529 הצעות חוק, 11 בנושא הדיור הציבורי, 6 שמקדמות את הזכות לקיום בכבוד, ו-26 הצעות חוק שעניינן הביטוח הלאומי. על אף היותו חבר במפלגת אופוזיציה קטנה, 27 מהצעות החוק שיזם נכנסו לספר החוקים.

>> עכשיו הזמן שלנו להשפיע: בחירות 2013

אנשים, ראשון - שלישי, ב-18:50