איך היתה השנה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו?

השנה החולפת היתה שנה יוצאת דופן עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן בניגוד לכל המדגמים, המשאלים והתחזיות הוא זכה בבחירות בניצחון אישי ענק וחולל שינוי דרמטי במגמת ההצבעה למפלגת הליכוד שבהנהגתו. עניין זה לא רק זיכה אותו בכינוי "הקוסם" אלא גם מעניק לו צל"ש מאיתנו. את הטר"ש שלו הוא מקבל על התבטאותו המפלה בערב הבחירות אז אמר את הדברים הבאים: "שלטון הימין בסכנה, המצביעים הערבים נוהרים בכמויות אדירות לקלפי". סיבה נוספת לטר"ש מקורה בחזית היחסים עם ארצות הברית בכלל והנשיא ברק אובמה בפרט, שם נרשמה הדרדרות דרמטית וחסרת תקדים מאז כהונתו כראש ממשלה, הדרדרות אשר באה לידי ביטוי בהסכם הגרעין עם איראן.

מה חושב העם?

על פי סקר שערכה חברת פאנל פוליטיקס הציון הממוצע שקיבל ביבי הוא: 4.9

על פי משאל שנערך בקרב גולשי מאקו:  63% טר"ש. 37% צל"ש.

איך היתה השנה של איימן עודה?

רק במערכת הבחירות האחרונה פרץ איימן עודה לתודעה הציבורית וכבר עשה היסטוריה כשהצליח לחבר יחד את ארבעת המפלגות הערביות הבולטות, זאת למרות חילוקי הדעות שפילגו אותן במשך שנים רבות. את הצל"ש שלו הוא מקבל על הצעד המשמועתי הזה שהוביל אותו לראשונה בהיסטוריה לערבי הראשון העומד בראשה של הסיעה השלישית בגודלה בכנסת. אך למרות הכח העצום שקיבל לידיו, הוא מקבל מאיתנו טר"ש על כך שסירב להצעה שקיבל ממר"צ לחבור יחד, מה שיכול היה ליצור גוש מרכז שמאל חזק יותר. וגם על כך שעד כה הוא לא סיפק את השינוי המשמעותי שהיינו מצפים ממי שהפגין יכולות מנהיגות כה מרשימות.  

מה חושב העם?

על פי סקר שערכה חברת פאנל פוליטיקס הציון הממוצע שקיבל עודה הוא: 3.2

על פי משאל שנערך בקרב גולשי מאקו:  85% טר"ש. 12% צל"ש.

איך היתה השנה של יאיר לפיד?

את הטר"ש שלו לשנת תשע"ה מקבל יאיר לפיד על מערכת הבחירות האחרונה במהלכה התרסקה מפלגתו "יש עתיד", וירדה מ-19 מנטדים ל-11 מנדטים בלבד. אך למרות המשבר ועל אף נסיונותיו החוזרים ונשנים של ראש הממשלה לרמוס את כל ההישגים שרשמה לזכותה מפלגתו בקדנציה הקודמת, לפיד לא נשבר ואף נעמד על הרגליים האחוריו ומשיב קרב. את הצל"ש שלנו הוא מקבל על העתירה לבג"ץ כנגד הגדלת מספר השרים ועל כך שתקף חזיתית את נתניהו על חתימת הסכם הגרעין עם איראן. בנוסף, החלטנו גם לפרגן לו על הכנות והפתיחות שהפגין כשהכריז שהוא מתכוון להתמודד לתפקיד ראש הממשלה בבחירות הבאות.

מה חושב העם?

על פי סקר שערכה חברת פאנל פוליטיקס הציון הממוצע שקיבל לפיד הוא: 4.4

על פי משאל שנערך בקרב גולשי מאקו:  54% טר"ש. 46% צל"ש.

איך היתה השנה של משה כחלון?

את הצל"ש שלו מקבל מאיתנו כחלון על ההישג המרשים שלו במערכת הבחירות האחרונה, אז הצליח לגרוף לא פחות מעשרה מנדטים. אך הבעייתיות מתחילה בדיוק בנקודה הזאת - את קמפיין הבחירות שלו הוביל כחלון עם ההבטחה שיוריד את מחירי הדיור, אך לצערנו מאז כהונתו כשר אוצר מחירי הדיוק זינקו באחוזים רבים, ולכן הוא מקבל מאתנו טר"ש. סיבה נוספת להענקת הטר"ש היא ההתחמקות שלו מהעיסוק במתווה הגז בגלל מקורבותו לקובי מימון, זאת לאחר שהפציר במערכת הבחירות כי יפעל לפירוק מונופולים בכל מחיר.  

מה חושב העם?

על פי סקר שערכה חברת פאנל פוליטיקס הציון הממוצע שקיבל כחלון הוא: 4.8

על פי משאל שנערך בקרב גולשי מאקו:  70% טר"ש. 30% צל"ש.

איך היתה השנה של יצחק (בוז'י) הרצוג?

שנה מטלטלת מאד עברה על יושב ראש האופוזיציה בוז'י הרצוג, שהפך במערכת הבחירות האחרונה למתמודד ראוי לתפקיד ראש הממשלה. את הצל"ש שלו הוא מקבל מאיתנו על היכולת להניח את האגו בצד ולחבור לציפי לבני למרות שהמשמעות של מהלך זה היתה רוטציה. אך למרות הקרב המותח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו שזכה בניצחון גורף במערכה, בוז'י מקבל מאיתנו טר"ש על כך שלא עמד במילתו להציב בפני נתניהו אופוזיציה נשכנית. 

מה חושב העם?

על פי סקר שערכה חברת פאנל פוליטיקס הציון הממוצע שקיבל בוז'י הוא: 4.3

על פי משאל שנערך בקרב גולשי מאקו:  88% טר"ש. 12% צל"ש

>> לחלק א' של מדד המנהיגות לשנת תשע"ה - לחצו כאן

>> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק