ביום שלישי ילכו אזרחי ארצות הברית לקלפיות לבחור נשיא. הבחירות שם כמובן חשאיות, אבל יש מי שמוותר על החשאיות, כדי לסייע למועמד בו הוא תומך. אמנים אמריקאים, בניגוד לאמנים מובילים בישראל, לא מהססים להביע את דעתם הפוליטית. והם עושים זאת בדרכים שונות ויצירתיות.

יש כאלה שעושים את זה מעל הבמה. ברוס ספרינגסטין, למשל, שכזכור השתתף בטקס ההשבעה של אובמה ב-2008 עובד במרץ כדי לסייע לאובמה להיבחר לקדנציה נוספת. או מדונה, שתמכה באובמה מעל הבמה בניו אורלינס.

גם ספורטאים, במאים, וכוכבים הוליווד תורמים בנדיבות ומקדמים את המועמד שלהם בכל דרך אפשרית. ביונסה, מייקל ג'ורדן, ברד פיט ואנג'לינה ג'ולי, טום הנקס, סטיבן ספילברג, ג'ניפר אניסטון, מורגן פרימן וג'ורג' קלוני – כולם ידועים בתמיכתם בדמוקרטים. קלוני אף גייס עבור המועמד הדמוקרטי 15 מיליון דולר, ששימחו מאוד את בני הזוג הנשיאותי.

בצד הרפובליקאי מתגאים בלינדזי לוהן ובמאט דיימון, לשעבר תומך של אובמה, שהודיע שהוא התאכזב ממנו והעביר את תמיכתו לרומני, והצליח להוציא מנשיא ארצות הברית את התגובה הבאה:

צ'ק נוריס העלה ליוטיוב סרטון המזהיר מפני המשך שלטונו של אובמה, וכמובן קלינט איסטווד, עם הופעת הכסא הריק הבלתי נשכחת שלו:

ומה קורה אצלנו בישראל?

מוזיקאים ושחקנים השתתפו בתשדירי הבחירות של מפלגת העבודה, הליכוד ומרצ בשנות השמונים והתשעים, אבל אלה היו הופעות בתשלום. פרנסה. רוב האמנים הישראלים מהשורה הראשונה מעדיפים לשמור את דעותיהם הפוליטיות לעצמם. אולי מחשש שהזדהות פוליטית תפגע בקריירה. פנינו אל כמה מהם עם שאלה פשוטה – למי תצביע? ואלו התשובות שקיבלנו.

אנשים, ראשון-שלישי, בשעה 18:50