אחרי השנה המורכבת שעברה על משטרת ישראל, שבה משבר גרר משבר ומבוכה רדפה מבוכה, פגשנו את המפכ"ל יוחנן דנינו בדיוק סביב ההצלחה המסחררת של המשטרה, שעצרה עשרות מבכירי העולם התחתון. האם הניצחון המסויים, נכון לעכשיו, במלחמה בפשע המאורגן, יתקן את הרושם העגום שהותירו שוטרים אלימים וניצבים מטרידים מינית? הערב ב-"אנשים" (18:50) נשמע מדנינו על אחת הפרשות המביכות והמדאיגות שראתה המשטרה לאחרונה - פרשת רונאל פישר, עורך הדין המואשם בשורה של עבירות שוחד ומרמה שנכנסת עמוק אל תוך משטרת ישראל. 

מתי פגשת בפעם האחרונה את רונאל פישר?
"אני חושב שזה היה מאוד מזמן. נדמה לי בכנס של אגף התנועה, באיזה סיכום שנתי. זה היה מזמן, לפני כמה שנים לדעתי, משהו כזה".

אתה יודע שהוא הציג את עצמו כמקורב אליך?
"תראה, אתה רוצה שאני אביא לך רשימה של כל אלה שהציגו את עצמם כמקורבים אליי? אני לא הייתי מקורב לרונאל פישר, אם זו השאלה".

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

לפני פחות משנה כשהפרשה הזו התפוצצה אמרת שאתה לא מטולטל ולא צריך להתרגש. גם היום אתה לא מטולטל?
"כתבו שזו טלטלה שמגיעה למפכל דנינו, ומה לא עשו שם. אתה כאזרח צריך להיות מטולטל ממה שרונאל פישר עשה עם קצין אחד בשם רן מלכה, שכרגע עומד לדין ויצטרכו למצות איתו את הדין. יש לנו במשטרת ישראל 30,000 שוטרים וקצינים, יש לנו בלהב 433 כ-1,000, מתוכם כמעט 300 רבי פקדים כמו ערן מלכה.

אפשר לראות בזה קצינים נוספים נקיים או הזדמנויות להדלפות פרטים.
"בוא ניצמד לעובדות. יש לנו תפוח רקוב אחד. אני אומר באחריות ואני מסתכל לך בעיניים, משטרת ישראל היא מהמשטרות היותר נקיות שיש בעולם. אני אומר את זה באחריות מלאה. אם באמת הייתי מרגיש שיש לנו בעיה במשטרה, אני לא הייתי אומר את המשפט הזה". 

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50