מטר שישים ושבע - זה גובהו של רוביק דנילוביץ'. הנתון הזה, יחד עם הבייבי פייס שלו והעובדה שלא היתה לו תעודת בגרות לא מפריעים לו להתמודד עם כל בעיות העיר שהוא עומד בראשה - בירת הנגב באר שבע.

אחרי שנכנסה לטווח הטילים וחוותה שוב את האזעקות והנפילות, הצליח פעם נוספת להחזיר את השגרה לרחובות. הוא גם מנסה לשמור על הצעירים בעיר ולעצור את בריחתם בתום הלימודים באוניברסיטה. רק דבר אחד עוד נותר פתוח  - למרות שהוא כבר בן ארבעים - עוד לא מצא אהבה והתחתן. "אני מקבל פניות כל הזמן מטבע הדברים וזה בסדר, קודם כל כשמישהי שולחת אני תמיד מסתכל - כל אחד רוצה לראות מי שולח לו ומה".

"מי שהיה מנהל בית חולים סורוקה הרים לי פעם טלפון אומר לי 'רוביק, יש לי פה סטודנטית לרפואה חבל על הזמן' או נשיאת האוניברסיטה: 'יש לי סטודנטית למחקר מה אתה אומר' ואפילו הרב הראשי של באר שבע ניסה פעם לשדך לי. גם תושבים פרטיים שלפעמים מביאים מעטפה ואומרים 'זאת הבת שלי'. התושבים רוצים שאני אתחתן.

צעירה ותוססת

הוא משתדל להקנות לעיר תדמית צעירה ותוססת ואף ארגן מסיבת רחוב ענקית לחגוג את סיום פרק הטילים ולהראות לכולם שסחבקיות היא שמו השני. זאת למרות קריירה מאוד מצליחה שהחלה בגיל ד צעיר כשכבר בגיל 27 היה לסגן ראש העיר הצעיר בתולדות ישראל.
הוא נכנס לתודעה בציבורית שלושה שבועות בלבד לאחר כניסתו לתפקיד: "הטיל הראשון נוחת בתוך גן ילדים", הוא מספר, "ולעיר אין צופרים. מערכות האזעקות שלה לא עובדות או פועלות. מלא אנשי משטרה ואנשי תקשורת וכולם מסתכלים עלי ושואלים 'אז מה קורה מחר יש לימודים', ואתה פתאום צריך לקבל החלטה שהיא ערת גורל".

את הסיפור האישי שלו הוא מספר בהרצאות לילדי העיר כדי להוכיח להם שכל אחד יכול - כשסיים את הצבא ללא בגרות, קריירת הכדורגל שרצה התנפצה לרסיסים, אך הוא לא נתן לדברים האלו לשבור אותו ובנה עצמו.

היום הוא מסתובב במסדרונות עיריית באר שבע ומרגיש קצת כמו כוכב קולנוע, למרות זאת אין לו שאיפות להגיע לכנסת או לממשלה: "אני החלטתי זה התפקיד שאני רוצה לעשות. אני רוצה לעשות אותו טוב. אני רואה בבאר שבע מפעל חיים". צפו בכתבה המלאה על האיש שהפריח מחדש את בירת הנגב.

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50

מה יותר קשה לנהל עיר או למצוא אהבה? בוא לדבר על זה בפייסבוק אנשים