מאז שסיימה את תפקידה כדוברת צה"ל ונכנסה לפוליטיקה הישראלית, מירי רגב צומחת בקצב מטאורי. מאדם שהוצג כקוריוז קולני היא הפכה לאחת הדמויות המשפיעות בישראל. זה התחיל ב"כפיים", המשיך בהתבטאויות חריפות ומעוררות מחלוקת והגיע להתברגות מרשימה בצמרת הליכוד.

למרות ההצלחה בפריימריז, אחרי הבחירות, בתום סבב המינויים האחרון, הייתה גם היא לאחת ממאוכזבות נתניהו. התפקיד שחפצה בו, שרת הרווחה, ניתן לאדם אחר והיא קיבלה את משרד התרבות והספורט, ששנים נתפס כבית קברות פוליטי. בעבר, מי שנכנס בשעריו המשיך, לא אחת, בגמר הקדנציה לשממה הפוליטית שמחוץ לממשלה. רגב קיבלה את המינוי קשה, אבל אחרי התאוששות קלה עשתה את הלא ייאמן. היא זיהתה את העיוות המובנה בחלוקת תקציבי התרבות ואת העובדה שעיסוק בנושא הזה נוגע בנימים האמוציונאליים הרגישים ביותר במדינה (אגב יש מחלוקת באשר למה הגיע לפני מה: זיהוי אי הצדק או האבחנה שמדובר בחומר נפץ חברתי) והחלה לעבוד.

נאום השרה רגב, בשנה שעברה (צילום: ערוץ 24)
. רגב בטקס פרסי אופיר"כן, גם מקריאות הבוז אני נהנית" | צילום: ערוץ 24


עם הכניסה לתפקיד יצאה למסע כיסוחים וקרבות, ניצלה כמעט כל אפשרות להתנגחות עם הממסד הישן ועוררה עניין תקשורתי בלי הפסקה. במהלך הראיון, שישודר הערב, היא מסבירה איך עובד מנגנון ייצור הכותרות הזה ומתוודה שהיו לא פעם פרובוקציות שמטרתן לתפוס את השיח התקשורתי. ביניהן גם השימוש בצ'כוב. עוד היא מציינת שבשלבים מסוימים במאבק הזה, כמו באותו רגע כשעמדה מול המון ששאג בוז בוועידת "הארץ", שאבה סיפוק מהעובדה שהצליחה לאלף את הנמר הוותיק ולנצח בתחרות התגוששות הידיים מול מה שהיא מגדירה ה"אליטה הישנה".
הצגה נוספת על הכוונת? מירי רגב (צילום: ערוץ הכנסת)
היו גם פרובוקציות מכוונות | צילום: ערוץ הכנסת

אם המעשים הללו מעמיקים את הקרע והשנאה או סוללים דרך חדשה? תלוי בהשקפת עולמכם. בקרב חלק מאנשי הימין והפריפריה רגב מתקבלת באהבה משיחית. ברגעים מסוימים במסע שלי לצידה, קשה היה להתעלם מההתרגשות שנוכחותה עוררה. ספק אם יש היום פוליטיקאי בישראל שזוכה לגלי אהדה ציבוריים כמוה. מצד שני רבים ממתנגדיה מתייגים אותה כפופוליסטית שמנצלת פצעים מוגלתיים לטובתה האישית. רגב מצידה מכחישה ומסבירה שכדי לבנות מחדש צריך לשבור ולנתץ. הערב תוכלו לשפוט בעצמכם.

במהלך כל המפגש איתה, רגב מצליחה לנוע בקלילות בין כמה רבדים: היא מתווכחת בלהט חסר מעצורים ומתייגת שאלות שפחות מוצאות חן בעיניה כתפיסת עולם שגויה ושמאלנית ובאותה נשימה שרת התרבות מפזרת קסם אישי ודוגריות בלתי אמצעיות שקשה להישאר אדישים אליהם.

אולי הכישורים המושחזים ההלו, שהם קריטיים לפוליטיקאי שאפתן, מאפשרים לה לקיים קשר עבודה טוב עם ראש הממשלה ואפילו לפתח יחסי חברות עם הגברת נתניהו. מקום שחברי ליכוד אחרים כשלו בו. רגב גם חושפת בפנינו לא מעט מחייה האישיים. כך למשל היא סיפרה על ניסיון ההטרדה המינית שחוותה כקצינה צעירה בצבא וגם הציגה את הסוד הכמוס של המשפחה: בעלה דרור הוא, רחמנא ליצלן, שמאלן.

"הכל אישי" עם חיים אתגר: הערב אחרי "עובדה"