ג'יזל בונדשן

עם הון שנאמד ביותר ממאה חמישים מיליון דולר, ג'יזל בונדשן היא לא רק אחת הדוגמניות העשירות ביותר, אלא גם אחת המובילות בכל הקשור לקידום נושאים סביבתיים. ממש לאחרונה, היא הפכה לשגרירת רצון טוב של האו"ם.

החיבור של ג'יזל עם הנושא הסביבתי התחילה לפני כמה שנים כשביקרה בברזיל, ארץ הולדתה. זיהום מקורות האמזונס והידלדלות יערות הגשם הביאו אותה להוביל קמפיין עולמי שמטרתו לשים זרקור על בעיית מי השתייה בכלל ובברזיל בפרט.

ליאונרדו דיקפריו

אין ספק שהשחקן ליאונרדו דיקפריו הוא בין המובילים בשמירה על איכות הסביבה. המחוייבות שלו טוטאלית. הוא גר בדירה שכולה על טהרת המחזור, מבוססת על אנרגיה ירוקה, הוא נוסע במכונית היברידית ובוחר לטוס בטיסות מסחריות במקום לשכור מטוסים פרטיים.

יש הטוענים שאפילו החליט לקצץ במכסת המקלחות השבועיות כדי לחסוך במים. אבל נראה שהפעילות היותר משמעותית שלו הוא בנושא חיות הבר הנכחדות, ובעיקר הצלת אוכלוסיות הטיגריסים.

קייט בלאנשט

כדור הארץ מתחמם, ויותר גרוע הוא פשוט משתגע. צמצום פליטת הפחמן הדו חמצני, זה שגורם ליצירת גזי החממה, הוא עדיין אחד הנושאים המשמעותיים ביותר הנמצאים במחלוקת בין המעצמות, ובעיקר בין התאגידים השונים בעולם מאחר ופתרונות עולים כסף, והרבה כסף.

את קייט בלאנשט, השחקנית המעוטרת, שבארונה גם פסלון האוסקר, הויכוח פחות מעניין. היא מחליטה לעשות מעשה ולגייס את התיאטרון הלאומי בסידני שבאוסטרליה, ארץ מולדתה. 1,900 לוחות סולאריים הוצבו על גג התיאטרון הלאומי והם מספקים 70 אחוז מצריכת החשמל. העלות - כחמישה מיליון דולר, הכל מכספי תרומות וממענקים ממשלתיים.

ביל מק'קיבן

ביל מק'קיבן הוא שם שלרבים מאיתנו לא אומר דבר. אבל אם רוצים להעניק למישהו צל"ש סביבתי אז הוא האיש הנכון בזמן הנכון. מק'קיבן הוא עיתונאי אמריקאי שהוציא  את ספרו הראשון בנושא איכות הסביבה כבר ב-1989 וכונה על ידי עיתון הטיימס כעיתונאי הסביבתי ביותר.

 

 

דן חמיצר

אין דבר שמעצבן יותר מלראות את הטינופת והזוהמה שנשארים בחופי הים וביערות. אמנם עשינו כברת דרך אבל דן חמיצר לא מסתפק באמירות שכן עם סגולה צריך פתרונות סגולה והוא ממציא את "משמרות הפראיירים" - אנשים שעוברים בין אתרי המנגלים בשקט בשקט, מסתכלים למזהמים בלבן של העיניים ובלי להגיד מילה, פשוט מנקים את הטינופת שהשאירו בתקווה שאולי אפקט הבושה יעשה את שלו בפעם הבאה.