גם אתם לא מבינים לאן נעלמים הגרביים והתחתונים שהכנסתם למכונה הכביסה? איציק פלח, מנהל המעבדה של אלקטה פלרם לתיקון מוצרי חשמל, הסביר לפאולה וליאון שמדובר בבעיה אמיתית. פלח הסביר שהפריטים האבודים מגיעים לדוד, וגם הראה איך אפשר לאתר אותם.

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> רואים אותם בכל החנויות: זה הפריט הכי לוהט עכשיו 

>> רק 46 מ"ר: ההייטקיסט עשה מהפך היסטרי בדירה בת"א

תוף המכונה מסתובב בתוך הדוד, וברווח יש גומי. לדברי פלח, כשהמכונה מלאה מדי, הפריטים נתקעים בין התוף לדוד, וכשהתוף ממשיך להסתובב פריטים קטנים "נעלמים" בתוך הרווח, מאחורי הגומי. משם הם מגיעים לפילטר, ולכן כדאי לפתוח את מכסה הפילטר ולחפש שם את הפריט. לדברי פלח, אם הפריט לא הגיע לפילטר הוא כנראה נתקע בדוד ושם הוא עלול לגרום לסתימות. 

אז מה לעשות? מנתקים את המכונה מהחשמל, פותחים את מכסה הפילטר ומסובבים אותו נגד כיוון השעון (קצת מים יזרמו מהפתח). מצד שמאל נמצא פתח הצינור, ושם אפשר למצוא פריטים אבודים. 

אגב, אם אתם מקפידים להשתמש במרכך כביסה, פלח מסביר שהחומר לא באמת מרכך את הכביסה אלא רק מוסיף ריח. 

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

>> הירשמו לניוזלטר של  living 

טיפים נוספים לשמירה על מכונת הכביסה

אל תשתמשו בדפי מרכך: דפי המרכך עשויים מסיבים ומצופים בשכבה דמויית שעווה, שמכילה חומצה סטארית או חומצות שומן אחרות. החומצות האלה מצפות לא רק את הבגדים, אלא גם את פנים מייבש הכביסה, מה שעלול לחסום בהדרגה את הפילטרים של המייבש. העדיפו תחליפים טבעיים.

הקפידו לנקות את מכלי הסבון: כדי למנוע סתימות, נגבו את מכלי הסבון והמרכך אחרי כל הפעלה.

זכרו לנקות את המסנן של המייבש: המוך המצטבר על המסנן מפחית את היעילות של המייבש ועלול לגרום למכשיר להתחמם יתר על המידה. נקו את המסנן אחרי כל הפעלה.