המצב הכלכלי של לא מעט ישראלים התדרדר מאוד מאז פרוץ משבר הקורונה, אך הערבות ההדדית רק צומחת בימים קשים אלו. יוסף כהן (82) הוא ניצול שואה שמתגורר באור עקיבא יחד עם שני נכדיו ומצב ביתם מוזנח. משפחת כהן ניסתה לפנות בבקשה לעזרה בשיפוץ הבית, אך לא ממש קיבלה סיוע. הבוקר (שלישי) הגיע צוות שיפוץ לביתו של יוסף כדי לשמח ולהודיע לו שביתם יעבור שיפוץ בהתנדבות. ההפתעה הזו נעשתה במסגרת "עידוד בבידוד", הפרויקט החדש של ערוץ 12, שכל מטרתו היא לסייע לאזרחי ישראל דווקא בימים אלו. 

יוסף מגדל וגר עם נכדיו באור עקיבא מאז שהיו קטנים. "אני זוכר את עצמי אצל סבא מגיל אפס", סיפר הנכד מתן אבקסיס לפאולה וליאון, "אני לא יודע אם ננטשתי, אבל בתור ילד כנראה שההורים שלי לא הצליחו לגדל אותי כמו שצריך, אז סבא שלי לקח את האחריות עלי ועל אחותי".

עידוד בבידוד: שיפוץ ביתו של ניצול שואה ונכדיו (צילום: פאולה וליאון, קשת12)
מתן, נכדו של יוסף. | צילום: פאולה וליאון, קשת12

הנכדים ניסו לטפל בבעיות בבית כבר תקופה ארוכה, אך הם לא הצליחו בגלל שמצבם הכלכלי לא איפשר להם. כשצוות השיפוץ הגיע לביתם של משפחת כהן וסיפר להם על השיפוץ הם התרגשו מאוד, עד כדי כך שיוסף נחנק מדמעות. "קיבלנו עזרה מאנשים שהסכימו לתרום מעצמם, אבל שיפוץ כללי בבית אף אחד לא הסכים לעשות", שיתף מתן, "יש בעיות בבית שלא הצלחנו לפתור אותם".

האנשים שנתרמו כדי לסייע למשפחה הם קבוצת סיירת הזהב, שמתנדבת לסייע ולשפץ בתים של קשישים וניצולי שואה, וטמבור שתסייע במתן כל חומרי הבנייה והצבע כדי לשדרג את החללים של הבית.

עידוד בבידוד: שיפוץ ביתו של ניצול שואה ונכדיו (צילום: פאולה וליאון, קשת12)
הסבא נותר ללא מילים אחרי ששמע על השיפוץ | צילום: פאולה וליאון, קשת12

מתן מטפל בסבו לא מעט, מפסיד ימי עבודה, רץ בין בתי החולים וקונה המון תרופות שלא נמצאות בסל הבריאות ועולות הרבה כסף. אם בעבר מתן נמנע מלבקש עזרה, הפעם הוא הבין שאין לו כל כך ברירה. "נכון לעכשיו אחותי ואני צעירים, אנחנו יכולים להתמודד עם כל קושי בחיים שלנו", אמר מתן, "אבל בשביל בן אדם בגיל סבא שלי שיש לו בעיות גב ובעיות בריאותיות זה יותר בעייתי. אני רוצה להודות לכם על העזרה והתמיכה, זה לא מובן מאליו. אני מוכן לגייס ידיים פועלות".