בעוד כחודשיים תיפתח שנת הלימודים החדשה, וכשברקע ממשיכים הדיונים על מתווה הלימודים בצל הקורונה, יש כבר מי שדואג שלילדים המגיעים ממשפחות מעוטות יכולת לא יחסר ציוד בסיסי שדרוש ללימודים. כדי לצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים שבאים לידי ביטוי גם בכיתות הלימוד, הקימה עדי גולן, מורה לחינוך מיוחד, את המיזם המרגש "קלמר לכל ילד". 

במציאות שבה ילדים מגיעים לבתי הספר בקלמרים נוצצים וציוד מלא, בעוד שלחלק מחבריהם לכיתה אין את האמצעים הכלכליים לרכוש את המינמום הנדרש - מיזם "קלמר לכל ילד" הקים מערך גיוס תרומות כלל ארצי שפועל במספר ערוצים. ניתן לבצע תרומה כספית באמצעותה ירכש הציוד, להכין קלמר מקושט ולמסור באחת מנקודות החלוקה שפרוסות ברחבי הארץ, ובאתר "משרדיה" התגייסו גם כן למיזם המבורך ועל כל קלמר לתרומה שירכש באתר הם יתרמו קלמר נוסף.

בעמותת "עמיחי" הדואגת לתעסוקה עבור צעירים בעלי צרכים מיוחדים, התגייסו גם כן למיזם החברתי ואת הציוד שיאסף יארזו בקלמרים מקבלי השירות בעמותה. "בגלל תקופת הקורונה יש פחות תעסוקה ותרומה מהסוג הזה היא סגירת מעגל", הסבירה הילה גייר לוי מנהלת פעילות הפנאי בעמותה, "החבר'ה שלנו, שבדרך כלל תורמים להם, הם פתאום בצד החזק והנותן".

המיזם המרגש של עדי גולן (צילום: מתוך "פאולה וליאון", קשת12)
הילה גייר לוי, מנהלת פעילות הפנאי בעמותת "עמיחי" | צילום: מתוך "פאולה וליאון", קשת12

במהלך עבודתה כאשת חינוך, עדי גולן נחשפה לקשיים שהתלמידים חווים גם מחוץ למסגרת הבית ספרית. "אנחנו שולחים לפעמים ילדים הביתה עם מנות אוכל שנשארו בבית הספר, כי אם לא - אין אוכל", סיפרה על התרומה שמסייעת במקרים רבים למשפחות שלמות, "ראינו את זה בעיקר בתקופת הסגר, כשההורים איבדו את העבודה שלהם". ואיך מאתרים את אותם ילדים שזקוקים לסיוע? גולן מבקשת להדגיש כי חלוקת התרומות מתבצעת בתיאום מול הגורמים הרלוונטיים בבתי הספר השונים: "כל יועצת ומנהלת יודעת מה מתרחש בתוך בית הספר שבו היא עובדת וכל הגיוס נעשה דרכן, כך אנחנו יודעים שהילדים שבאמת זקוקים לקלמרים הללו יקבלו אותם".