מאז פרוץ משבר הקורונה, פאולה וליאון רוזנברג תומכים ומלווים בתוכניתם "פאולה וליאון" עסקים קטנים שנקלעו לקשים כלכליים בעקבות ההגבלות שהוטלו על עולם המסחר והעסקים. בשבועות האחרונים, במסגרת תוכנית הסיוע, מבקרים חברי כנסת ושרים בעסקים קטנים ומנסים להעניק להם סיוע ככל הניתן.

אחד הענפים שמושבתים לחלוטין מזה חודשים ארוכים הוא ענף הכושר. הבוקר (שני) התקיים דיון בנושא המתווה לפתיחת ענף הכושר בוועדת הכלכלה בכנסת. ליאון היה נציג התוכנית בדיון, השמיע את קולם של 130,000 העובדים בענף הכושר שנותרו ללא פרנסה והצטרף לקריאתם של חברי הכנסת לפתוח באופן מיידי את מכוני הכושר, שסגירתם פוגעת בבריאותם הפיזית והנפשית של מאות אלפי מתאמנים.

"בחודשים האחרונים מדי בוקר אנחנו נותנים חשיפה לעסקים בתוכנית הסיוע ואני שמח לראות שרוב חברי הכנסת שיושבים פה בדיון כבר היו אצלנו - עידן רול, קרן ברק, יוליה מלינובסקי, יבגני סובה ויואל רזבוזוב", מנה ליאון, "בשבוע האחרון אנחנו מתמקדים בחדרי הכושר והסטודיואים למחול, פילאטיס, יוגה וחוגי הילדים ואנחנו עושים את זה כי אנחנו מבינים שיש אבסורד".

05.10.20 (צילום: מתוך "פאולה וליאון", קשת12)
פאולה וליאון רוזנברג | צילום: מתוך "פאולה וליאון", קשת12

"האבסורד הוא שאנשים לא יכולים להתאמן למרות שזה חיוני לבריאות שלהם", המשיך ליאון, "אני שמח לראות שיש קונצנזוס סביב השולחן הזה על החשיבות של הספורט למען הבריאות. בדמעות אנחנו רואים איך עסקים ומפעלי חיים קורסים. מעבר לעסקים, יש את הציבור שלא יכול ללכת לאימוני כושר וזה משפיע לו על הנפש ועל הגוף. אנחנו מקווים שהאבסורד והחלמאות האלה ייפסקו לטובת בריאות הציבור".

חבר הכנסת רול טען בדיון כי ענף הכושר נפל קורבן לפוליטיקה והוסיף כי השיח כלפי הענף, שנתפס כפעילות פנאי, חייב להשתנות לענף תומך בריאות שחשוב למען השמירה על חוסן נפשי, במיוחד בימי מגיפה. חברת הכנסת מלינובסקי ציינה את הפגיעה הקשה באמון הציבור בעקבות החלטות לא הגיונית שמתקבלות ואינן ברות ביצוע. חבר הכנסת עסאקלה העיר כי ביישובים הערבים אין מגרשי ספורט שאפשר להתאמן בהם מלבד חדרי הכושר.

יושב ראש איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, הזהיר כי גם לפני הקורונה הישראלים לא עשו מספיק ספורט וכי שמירה על כושר היא חלק מהפתרון, לא הבעיה. יושבת ראש פורום חדרי הכושר, סטלה ויינשטיין, ציינה כי ענף הכושר נותן שירות למיליון וחצי ישראלים: "תשעה חודשים לא מתייחסים אלינו ונותנים לפוליטיקה לשלוט בבריאות הציבור".

בסיום הדיון, אמר יושב ראש הוועדה יעקב מרגי: "ועדת הכלכלה קוראת להחזיר את מכוני הכושר והעובדים הרבים לעבודה ואת העסקים לפעילות. הוועדה סבורה שאי פתיחת הענף היא בעצמה מפגע בריאותי וצריך להתייחס לענף כאל מסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה. הוועדה קוראת למשרד הבריאות לקיים שיח, בימים הקרובים, עם נציגי הענף ולדון בפתיחתם באופן מיידי בהתאם למגבלות הדרושות ולעדכן את הוועדה. הוועדה אף קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר מיידית את פתיחת מכוני הכושר והבריאות וענפי הספורט התלויים בהם, בהתאם להנחיות מתאימות".