מספר הנדבקים בנגיף הקורונה הולך וגדל מדי יום - רק ביממה האחרונה אובחנו 1,057 נדבקים חדשים. בין מוקדי ההתפרצות גם העיר ירושלים שבה, כמו בערים רבות נוספות, המשטרה הגבירה את האכיפה על אי עטיית מסיכות.

החיכוך בין השוטרים לאזרחים מוביל לא פעם לתקריות לא נעימות, כמו במקרה של ילדה בת 13 משכונת רוממה בירושלים שלדברי המשטרה, נתפסה ללא מסיכה. לפי תיעוד שפורסם אתמול (שני) ועדי ראייה שנכחו במקום, המשטרה איימה על הילדה כי יטילו עליה קנס וכתוצאה מכך היא פרצה בבכי.

"אני לא מאמין למה שקורה, ילדה מקבלת קנס משוטרים בגלל שלא הייתה עם מסיכה על פניה", סיפר אחד מעדי הראייה, "היא בוכה בטלפון, ממררת בבכי. השוטרים ברוממה מסתובבים ונטפלים לילדים שמסירים את המסיכה ולו לרגע כדי לשתות, והחמור זה שהם פשוט מחפשים ילדים שמסתובבים לבד ללא ליווי מבוגר".

יהושע געטר, אביה של בת ה-13, סיפר ב"פאולה וליאון" כי היא מתקשה להתאושש מהאירוע. "היא עדיין בטראומה רצינית מאוד", העיד געטר, "זה ממש לא אנושי. היא אמרה לשוטרים שהורידה את המסיכה בשביל לשתות ברד, אבל לא היה עם מי לדבר. הם לא רצו להקשיב. הם שאלו אותה מה השם שלה, היא נבהלה ולא אמרה מיד את השם, ניסתה להתחמק, אז הם אמרו: 'את רוצה שניקח אותך לתחנה?'. היא פחדה שהולכים לעצור אותה".

"היה יום מאוד חם אתמול. בארבע וחצי אחר הצהריים היא הלכה עם האח והאחות הקטנים וקנתה להם ולעצמה ברד", תיאר געטר את שאירע, "היא הורידה את המסיכה בשביל לשתות את הברד והחזיקה אותה ביד. היא סיימה לשתות, רצתה להחזיר את המסיכה לפנים ואז השוטרים ראו אותה. הם חשדו שהיא מחזירה את המסיכה רק בגלל שראתה אותם. השוטרים היו בצד השני ורצו אליה. נהיה שם בלגן גדול, אנשים התחילו להתאסף וראו את מה שקרה".

"השוטרים הם אנשים טובים, הם פשוט לא מקבלים את ההוראות הנכונות מלמעלה", סיכם געטר, "משהו פה לא עובר נכון. השוטרים לא יודעים מה הם צריכים לעשות, הם מתבלבלים. כנראה שדורשים מהם לעמוד במכסת דוחות כלשהי, אז הם נתפסים לאנשים שהכי קל לתפוס אותם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פניה בניגוד לתקנות ולמרות שהיא מחויבת בכך ולא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".