במשך שנים ארוכות נרקיס חן חיפשה את האישה שהוריה בחרו לקרוא לה על שמה. נרקיס נולדה בשנת 1974 בסמוך לאסון מעלות הנורא ונקראה על שם האחות שהייתה באירוע, נרקיס שטרן, שהגנה על הילדים החטופים וניהלה את התקשורת מול המחבלים.

נרקיס התארחה אתמול (רביעי) בפינת "מישהו מחפש אותך" בתוכנית "פאולה וליאון" וביקשה סיוע במציאת האחות. "שנים לא האמנתי שבאמת הייתה אחת כזו, עד שהתגלגל לידי ספר של גלילה רון פדר על אסון המעלות", סיפרה נרקיס, "בין העמודים מצאתי אותה. אשמח מאוד לפגוש אותה, היא הייתה ממש גיבורה".

דקות אחרי סיום הראיון, למערכת התוכנית "פאולה וליאון" הגיע קצה חוט שבזכותו מצאו את משפחתה של נרקיס האחות. למרבה הצער, היא נפטרה לפני חודשים ספורים אבל בני משפחתה - בעלה איתן שטרן והילדים חן ודורון הגיעו לפגוש את נרקיס באולפן.

חן שטרן-שטיין, בתה של נרקיס, סיפרה כי אמה נפטרה השנה ב-20 ביוני - התאריך שבו נולדה נרקיס חן. "זה בדיוק יום ההולדת שלי, ה-20 ליוני 1974", נדהמה נרקיס, "יש לי צמרמורת בכל הגוף. פתאום אני מרגישה משמעות עמוקה לשם שלי, נתגלתה לי אישה מדהימה. אני מלאת הכרת תודה על המפגש הזה. מגיע לנרקיס שאוציא אותה מהצניעות הזאת שליוותה אותה כל חייה".

חן שטרן-שטיין, בתה של נרקיס (צילום: מתוך "פאולה וליאון", באדיבות ספורט 1)
חן שטרן-שטיין, בתה של נרקיס | צילום: מתוך "פאולה וליאון", באדיבות ספורט 1

חן סיפרה כי אמה המנוחה מיעטה לדבר על מה שקרה באותו פיגוע נורא אבל תיארה את המעט שהיא יודעת: "היא הייתה החובשת שהתלוותה לטיול. היא לא רצתה לעזוב את הילדים, אבל המחבלים התעקשו ושלחו אותה עם דף דרישות. הדרישות היו לשחרר 20 מחבלים תמורת הילדים. היא לבשה מעיל שהסתיר את דרגות הקצונה שלה וסיפרה שבאותם רגעים היא ממש רעדה. היא הלכה לחפ"ק ושם פגשה את משה דיין ואת הרמטכ"ל מוטה גור".

מה תרצו לספר על אמא?
דורון: "היא הייתה אמא מדהימה. למרות שאנחנו ילדים מאומצים, היא החשיבה אותנו כילדים הביולוגיים שלה. היא נתנה לנו להרגיש שייכים".
חן: "היא עברה כל כך הרבה בחיים, גם האסון וגם אי היכולת שלה להביא ילדים לעולם. בגלל שהיא הייתה אחות כולם היו מגיעים לבקש ממנה עזרה והיא תמיד עזרה בחיוך ועם נתינה. היא הייתה צדיקה, גיבורה וגדולה מהחיים".

נרקיס חן. סגרה מעגל (צילום: מתוך "פאולה וליאון", באדיבות ספורט 1)
נרקיס חן. סגרה מעגל | צילום: מתוך "פאולה וליאון", באדיבות ספורט 1

"אני בתחושת החמצה מאוד גדולה, אבל עם זאת, זו סגירת מעגל חשובה מאוד", סיכמה נרקיס, "סגירת מעגל ואולי גם פתיחה של מעגל נוסף. זה מרגש אותי מאוד".