התופעה שאמורה להטריד את כולם: השבוע התארחו אצל "פאולה וליאון" נועה סלע-מזרחי (35) ואלברט פישמן-צדיקוב (33) שחוו לאחרונה התקף לב והגיעו לאולפן לספר על התופעה הנדירה שעלולה לקרות בכל גיל. "היו לי ממש כאבים חזקים בחזה ולאחר מכן יד שמאל שלי השתתקה", סיפרה נועה. היא קיבלה את ההתקף 10 ימים לאחר שילדה את בתה השלישית: "אמרתי מיד לבעלי שייקח את התינוקת מהיד שלי כדי שלא תיפול. הוא חשב שזה התקף חרדה והאמנתי לו בהתחלה. אבל זה לא עבר, הזמנו מד"א והם זיהו מיד שמדובר בהתקף לב והבהילו אותי לצנתור".

גם אלברט תיאר איך לפני חודש הלך לישון רגיל והתעורר ב-2 בלילה עם כאבים נוראיים בחזה: "הערתי את אשתי ואמרתי לה 'תתקשרי למד"א דחוף יש לי התקף לב'. הפרמדיק חשב בהתחלה שיש לי התקף חרדה ואז ראו את האק"ג (רִשמת לב חשמלית – רל"ח) הלא יציב ומשם ישר לצנתור".

גם אלברט וגם נועה העידו על עצמם שהם אנשים פרטיים שאינם מעוניינים בפרסום, אך לאחר האירוע הם חשו צורך לשתף ולהעלות את המודעות לגוף ואת החשיבות להתעקש ולהיבדק כל פעם שמרגישים משהו חשוד. "אם הייתי יודעת לפני זה על התופעה לא היו עולות לי תחושות אשמה שאולי עשיתי משהו לא בסדר".

לדבר פרופ' קובי שחם, קרדיולוג בבית החולים איכילוב, שינויים הורמונליים אחראים לחלק מהמקרים בקרב נשים: “אנחנו רואים אצלנו במחלקה מספר מקרים בשנה של נשים שחוו התקף לב דומה במהלך החודשים האחרונים של ההיריון ואחרי הלידה". הוא פירט על הפערים בשיעור הסיכון בין נשים לגברים ועל העובדה המטרידה שנשים מגיעות לבית חולים בממוצע כשעתיים שלוש מאוחר יותר בהשוואה לגברים, עיכוב שעלול לעלות בחיי אדם.