החגים כבר בפתח, וכולם בהכנות שיא לקראת השנה החדשה. מי שעוד עובדת באנרגיות שיא, אבל במשך כל השנה, זו מנכ"ל עמותת "עוגה בהפתעה" טל הראל, שדואגת ביחד עם מתנדבים נוספים לבשל ולאפות אוכל לקשישים בודדים.

בריאיון ל"פאולה וליאון", הראל הפתיעה את דליה בת ה-90, והביאה לה עוגה בשידור חי, דבר שמאוד ריגש אותה. "איזה כבוד יש לי לדבר איתכם פאולה וליאון", התרגשה דליה והוסיפה, "אני כל יום רואה את התוכנית שלכם. אני אומנם יותר מבוגרת אבל אני עדיין לומדת הרבה דברים".

עם פרוץ הקורונה טל הראל, בחורה בת 22 מחולון, החלה להתנדב ולחלק אוכל חם לקשישים בעירה. במהלך ההתנדבות טל גילתה שיש צורך אמיתי וממשי בהפגת בדידות בקרב הקשישים והחליטה לייצר מפגשים על בסיס שמחה וקרבה באמצעות אפיית עוגות. "אנחנו ממש עכשיו יוצאים גם לקמפיין וגם לחלוקה", הסבירה טל, "אנחנו מחלקים עוגות לכל הקשישים ברחבי הארץ, יש לנו 3000 מתנדבים שיוצאים לאפות עוגות, ולחלק לאנשים מבוגרים ברחבי הארץ. זה מאוד מרגש, חלקם מאוד מחכים לזה ורוצים את זה - את הדפיקה בדלת, את היחס, לאחל להם שנה טובה. יש אנשים מבוגרים שמאחלים שמישהו ידבר ויישב איתם. העוגה זה רק האמצעי, זה התירוץ ליצירת הקשר".

דליה איך זה הרגיש שטל הפתיעה אותך עם עוגה?
"דבר יותר טוב מזה לא היה לי בחיים בגיל שלי. אני בת 90, כשבא אליי מישהו צעיר זה ממלא לי את הנשמה, זה דבר מדהים, זה מחייה אותנו. במקביל, אלה שמביאים את העוגה גם לומדים, לומדים את האחרים. מה שהעמותה הזו עושה זה גאוני, לכל המבוגרים שיושבים בבית לבד ומחכים למילה טובה, לחיוך ולישיבה של עשר דקות. אני לא יודעת איך להסביר את זה, אבל אני מרגישה את זה וזה נכון".

מידי יום מתקבלות בעמותה פניות רבות של קשישים נוספים המעוניינים במפגשים כאלו וכדי שיוכלו להתקיים יותר מפגשים, העמותה יוצאת בקמפיין גיוס תרומות בשיתוף עם פלטפורמת JGIVE.

מידע נוסף על העמותה: https://bit.ly/44j0wxj
לינק לתרומות: https://bit.ly/44x7sXA