לא תארתי לעצמי שאת אחד מהסיפורים הכי מדהימים שנתקלתי בהם מימי, אני אמצא דווקא בארוחת שבת משפחתית. אבל זה בדיוק מה שקרה לי והפך להיות פרק בעונה החדשה של ״אחד למליון״ שמתחילה הערב בערוץ 12.

הייתי באמצע ארוחה אצל ההורים של אשתי, כשניגש אלי אחד מבני הדודים, אייל, טייס קרב במטוס f16 ואמר לי בשקט וטיפה במבוכה: ״גם לי קרה סיפור של אחד למיליון״. האינסטינקט שלי היה מיד להרים גבה ולהטיל ספק אבל אחרי שתחקרתי את הסיפור עוצר הנשימה שלו, התברר שאייל הטייס הוא לא ״אחד למליון״ הוא כנראה אחד ויחיד בעולם כולו.

באמצע טיסה בשחקים הוא איבד את הראייה - התעוור לגמרי וידע שיש לו חמש שניות עד שהמטוס יחד איתו מתרסק אל הים. אני לא אקלקל את הסיפור, שישודר בהמשך העונה של התוכנית אבל אני יכולה לומר שאיך שהתגלגל ההמשך הוא לא פחות ממדהים.

האמת היא שתחושת ה״וואו״ הזו הגיעה בכל אחד מהסיפורים החדשים שמצאנו וישודרו ב״אחד למיליון״. כמו הסיפור של יוסי, שישודר הערב אחרי "כפולים" (ערוץ 12), בו הוא מצא את עצמו מתחת למי האוקיינוס כשהזרמים האדירים של הצונאמי מתקרבים לכיוונו. הוא היה לכוד, הסוף שלו ושל בת הזוג שהייתה איתו כבר היה ברור, אבל אז קרה רצף אירועים יוצא דופן, בלתי נתפס שהפך את התמונה.

יש ב״אחד למיליון״ גם דרמות שלא קשורות בסכנת חיים אבל הן מטלטלות לעיתים אפילו יותר. כמו סיפורם של ליאור ועופר שהכירו במקרה בתחנת אוטובוס, הפכו לחברים הכי טובים ולא ידעו שמחבר ביניהם סוד מדהים, קשר גורלי לכל החיים. אני מודה שבסיפורים האלה אותי מעניין במיוחד הרגע שאחרי. כשנוחתת על גיבורי הסדרה שלי והמשפחות שלהם ההבנה האמיתית של מה שקרה. אז מתחילות השאלות הגדולות: למה זה קרה דווקא ככה? מה אני אמור לעשות עם הנס, המזל או הגורל שקרה לי? זו התמודדות שמשנה את חייהם.

"אחד למיליון" עם נסלי ברדה: העונה החדשה הערב ב-22:00 בקשת, ערוץ 12