אהרון "אהרל'ה" שגיא היה טייס קרב צעיר כשהוצב בטייסת פנטום צפונית בימים שלפני מלחמת יום הכיפורים. כשפרצה המלחמה הוא נלחם בקרבות אוויר בחזית המצרית והצליח לחמוק מטילים רבים שנורו לעברו על ידי האויב. אלא שבאחד הימים נקרא אהרל'ה למשימה אחת גורלית ששינתה את חייו לתמיד.

אהרל'ה יצא לגיחה כשאיתו במטוס נווט ותיק, משה ברטוב - אז ראש ענף במחלקת מבצעים. זמן קצר לתוך המבצע, הבין אהרל'ה כי נקלע למארב מתוכנן ומטוסו נפגע על ידי טיל. הערב (רביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12) ב"אחד למיליון", הוא ישחזר את הרגעים הדרמטיים באוויר - ויספר איך מצא את עצמו עמוק בשטח האויב.

אהרל'ה שגיא (צילום: מתוך "אחד למיליון", באדיבות ספורט 1)
"אמרתי לעצמי, כנראה שככה נפרדים מהעולם" | צילום: מתוך "אחד למיליון", באדיבות ספורט 1

"טיל הגיע והתפוצץ. היה פיצוץ נורא ואש נוראית", מספר אהרל'ה לנסלי ברדה, "זאת דרמה אמיתית מבחינתנו. אמרתי לעצמי, כנראה שככה נפרדים מהעולם. המטוס נכנס לצלילה אנכית מטה במהירות מטורפת. זה היה הזמן האחרון שאפשר לנטוש. הכנתי את ברטוב לנטישה ובשלב מסויים אני 'מטיש' את שנינו החוצה".

ברגעים המפחידים הללו, כשהוא תלוי בין שמיים לארץ, אהרל'ה מבין שהוא עלול ליפול בשבי המצרי. "זאת מכת רוח מטורפת. התנפנפתי כמו עלה, כל האיברים שלי - ידיים ורגליים. הראש של ברטוב היה קצת שמוט, ניסיתי לשאול אותו מה קורה ולא הייתה תשובה". כשאהרל'ה וברטוב פגעו בקרקע כבר ירדה החשיכה ולא היה להם מושג כמה עמוק הם נמצאים בתוך שטח האויב. אהרל'ה לא יכול היה לדמיין את שרשרת האירועים המדהימה שתגיע לאחר מכן ואיך, דווקא כשהכל נראה אבוד, דמות בלתי צפויה תציל את חייו.

אהרל'ה שגיא (צילום: מתוך "אחד למיליון", באדיבות ספורט 1)
"זאת מכת רוח מטורפת. התנפנפתי כמו עלה" | צילום: מתוך "אחד למיליון", באדיבות ספורט 1