יש חברויות שמצליחות לשנות חיים – ובמקרה הספציפי הזה, גם להציל חיים. שי ואורן היו שני צעירים שבסך הכל יצאו לטיול אחרי צבא כמו ישראלים רבים. הם נפגשו במזרח, הפכו לחברי נפש והמשיכו לטייל יחדיו. כשהיו בעיצומו של טראק בנפאל, הם עלו לנסיעת אוטובוס אחת ששינתה את חייהם לנצח.

בסרטה של נסלי ברדה "אחד למיליון – חברות עד סוף העולם" שישודר היום (ראשון אחרי החדשות בקשת 12), חוזרים אורן ושי לרגעים הדרמטיים שהכריעו בין חיים למוות לאחר שהאוטובוס בו נסעו התהפך ונפל לתהום. בקטע מתוך הסרט, מספר אורן על הרגע שבו ניצל להציל את שי מהאוטובוס, שהתמלא במי הנהר הסמוך. "האוטובוס עמד על הצד, החלון הקדמי והחלון האחורי התפוצצו. מכיוון שהזרימה הייתה כל כך חזקה, האוטובוס לאט לאט מתחיל להתמלא, פשוט אנשים צפים", נזכר אורן.

"אני זוכר מים, את היד של אורן שולפת אותי החוצה, הוא מושך אותי עם החולצה שלי מתוך האוטובוס", משחזר שי. "אני זוכר את הפנים שלו, פנים של מישהו שהוא חצי מבוהל אבל חצי בפוקוס כדי להתחיל לתפעל את האירוע עצמו".

בשלב זה, הבין אורן שאם לא יוציא את שי מהאוטובוס בתוך שניות ספורות, הוא עלול לטבוע ולאבד את חייו. "אתה לא יודע מה לעשות, איך לעשות", אומר אורן. "מאיפה אתה מתחיל, לא היה לי זמן לחשוב. באיזשהו שלב אמרתי לעצמי: 'אין מצב שאתה מוותר עליו. אין מצב'".