תחילתו של סיפור האהבה הבלתי ייאמן של מישל ושלמה דנה שנחשף הערב בתוכנית "אחד למיליון" בשנות השישים. שלמה, אז ימאי בשנות העשרים לחייו, יצא למסעות ברחבי העולם ובין היתר הגיע גם לפינלנד. באותו זמן, מישל הייתה בסך הכל בת 12, ילדה יהודייה שחיה בקהילה היהודית במדינה. "הייתה שמועה שיש אונייה ישראלית שהגיעה, וישראל בשבילנו הייתה משהו מיוחד. זה היה החלום של כל היהודים להגיע יום אחד לישראל ולראות מה זה ארץ זבת חלב ודבש. זו הייתה התרגשות עצומה", סיפרה מישל על התחושות סביב הגעת האונייה.

מישל וחבריה הגיעו לאונייה של שלמה, שם הם הבחינו באסופת תמונות מפוזרת על שולחן. מישל וחברתה הקרובה החליטו לגנוב תמונה אחת – מזכרת מארץ ישראל, בה מצולמים שני גברים צעירים. הם החליטו לקרוע את התמונה לשתיים, כאשר כל אחת מהבנות שמרה את החלק שלה בארנק. "לקחתי את היותר חתיך", העידה מישל בחיוך, "הוא היה יפה, ישראלי עם עיניים יפות. נראה סימפטי". 

התמונה שניבאה הכל (צילום: מתוך "אחד למיליון", קשת12)
לקחה את ה'יותר חתיך'. מישל | צילום: מתוך "אחד למיליון", קשת12

לחבריה סיפרה מישל כי הגבר המצולם בתמונה הוא חבר שלה שמתגורר בישראל, מה שהסב לה לדבריה גאווה רבה. השנים חלפו, ומישל החליטה להגשים חלום, ולנסוע לישראל במטרה להתנדב בקיבוץ.

קשיי השליטה שחוותה גרמו למישל לעבור מהקיבוץ לעיר חיפה. יום אחד, החליטה חברתה הקרובה של מישל לקחת אותה לבילוי בעיר במטרה לעודד את רוחה. השתיים יצאו למועדון ריקודים, אליו יצא במקרה באותו הערב גם שלמה, שהחליט להזמין אותה לרקוד עמו. הערב הסתיים בנשיקה, והם החליטו לשמור על קשר גם לאחר מכן. מה שמישל לא ידעה זה שאותו גבר נאה, שלמה, הוא למעשה זה שגם מופיע בתמונה שמצאה על האונייה וששמורה בארנקה במשך שנים. 

התמונה שניבאה הכל (צילום: מתוך "אחד למיליון", קשת12)
במקרה הזמין את מישל לרקוד איתו. שלמה | צילום: מתוך "אחד למיליון", קשת12

ערב אחד לאחר בילוי משותף, משהו גרם למישל לגשת לארנק שלה, לפשפש בו ולעבור על המסמכים והתמונות הישנות. "כנראה היה משהו בתמונה שהזכיר לי משהו, שהיה מוכר מאיזה מקום, מעין אינסטינקט כזה לראות. הוצאתי את התמונה שהייתה לי כל השנים האלה בכיס, בארנק, ואני בשוק", נזכרה מישל. "אמרתי: 'תראי, זה לא אותו בן אדם?'. הייתה לי צמרמורת פתאום".

מישל הבינה שהגבר המצולם הוא למעשה האיש איתו היא מנהלת קשר רומנטי צעיר. מישל החליטה לספר לשלמה את האמת המפתיעה: היא הציגה לו את תמונתו, והוא נותר ללא מילים. הגילוי המדהים והעובדה שהגורל חיבר ביניהם גרם לשלמה להציע למישל לעבור להתגורר איתו ועם משפחתו, אלא שמשפחתה של מישל התקשתה לקבל את המצב והיא נאלצה לשוב להתגורר בפינלנד. 

התמונה שניבאה הכל (צילום: מתוך "אחד למיליון", קשת12)
הבינה שהגבר המצולם הוא האיש איתו היא מנהלת קשר רומנטי. מישל ושלמה | צילום: מתוך "אחד למיליון", קשת12

מישל ושלמה המשיכו לשמור על קשר שהתנהל מרחוק באמצעות מכתבים, וכעבור זמן מסוים בנפרד הם החליטו לשוב ולהתגורר יחד בישראל – הפעם לתמיד. הם התחתנו, רכשו דירה והקימו משפחה לתפארת. "זה היה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים", העידה מישל. היום, הם חוגגים כבר 52 יחד עם שלושה ילדים ושפע נכדים.